درباره زاراگوزا

شهر زاراگوزا یکی از شهرهای شمالی کشور اسپانیا و پایتخت استان زاراگوزا است. این شهر آثار تاریخی متعددی در دل خود جای داده است که هر کدام از آنها مربوط به دوره حکومت قومیت های مختلف بر این سرزمین است. برای آشنایی با شهر زاراگوزا و بیشتر دانستن درباره زاراگوزا و آثار باستانی واقع در این شهر، در این مقاله همراه ما باشید.

شهر زاراگوزا یکی از شهرهای شمال اسپانیا و پایتخت استان زاراگوزا است و در واقع جزو جامعه خودمختار آراگون است. شهر زاراگوزا در کنار رود ابرو واقع شده است و از لحاظ جمعیت پنجمین شهر پرجمعیت اسپانیا محسوب می شود. نام این شهر در اسپانیای Zaragoza است و در زبان اسپانیایی حرف Z ابتدای آن مانند «س» تلفظ می شود نه «ز». شهر زاراگوزا قدمت 2000 ساله دارد و به عنوان تقاطع تمدن ها شناخته می شود. این شهر مجموعه ای غنی از آثار تاریخی را در خود جای داده است و گردشگران را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند. از جمله آثار تاریخی زاراگوزا می توانیم به کلیساها، کاخ ها و خانه های باشکوه اشاره کنیم.

نام این شهر از یکی از امپراتورهای بزرگ رومی به نام « سزار آگوستوس» گرفته شده است که با گذشت زمان تغییر کرده است و به زاراگوزا تبدیل شده است. رومیان، یهودیان، مسلمانان و مسیحیان هر کدام در دوره های مختلف آثار و علامت های مختلفی از خود در این شهر بر جای گذاشته اند و این شهر را ترک کرده اند.

[caption id="attachment_1177" align="aligncenter" width="800"]درباره زاراگوزا درباره زاراگوزا[/caption]

آب و هوای زاراگوزا

شهر زاراگوزا به دلیل محصور شدن بین کوه ها، از رطوبت دریای مدیترانه و اقیانوس آرام بی بهره می ماند و به همین دلیل است که آب و هوای این شهر گرم و خشک است. درباره زاراگوزا باید بدانید که در فصل تابستان هوا در این شهر بسیار گرم می شود و دمای هوا به چیزی حدود 45 درجه سانتی گراد می رسد. فصل بهار و پاییز معمولا دمای هوا پایین تر است و بارندگی ها در این دو فصل رخ می دهد. شهر زاراگوزا به دلیل داشتن طبیعت گرم و خشک زمستان های سردی دارد و دمای هوا چیزی حدود 4- تا 10- درجه سانتی گراد است.

درباره زاراگوزا و بهترین زمان برای سفر به شهر زاراگوزا بین ماه های مارس و ژوئن و همچنین ماه های سپتامبر تا اکتبر می باشد که هوا نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم. در این زمان شما می توانید در خیابان های زاراگوزا قدم بزنید و از مشاهده زیبایی های این شهر تاریخی لذت ببرید.

 رستوران ها و کافه های زاراگوزا

اگر به شهر زاراگوزا سفر کردید حتما سری به رستوران ها و کافه های این شهر بزنید. اکثر رستوران های این شهر علاوه بر غذاهای اسپانیایی، غذاهایی از سایر ملت ها هم در منوی غذایی خود دارند. برای مثال می توانید برای چشیدن طعم غذاهای مکزیکی و لاتین به رستوران مسون د خالیسکو بروید یا برای خوردن غذاهای اروپایی و مدیترانه ای به رستوران لا گرانادا سری بزنید. یکی از رستوران های خاص شهر زاراگوزا، رستوران پرینسیپل تراتوریا می باشد که در منطقه قدیمی شهر واقع شده است و با ارائه پاستاهای خوشمزه گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود می کشاند.

اگر به دنبال جایی برای استراحت و خوردن نوشیدنی های مختلف هستید، می توانید به کافه های زاراگوزا سری بزنید. کافه گران، کافه بوتانیکو از جمله کافه های زاراگوزا هستند که نوشیدنی های مختلفی دارند و فضای شاد و مفرحی برای مشتریان خود ایجاد کرده اند.

[caption id="attachment_1183" align="aligncenter" width="800"]رستوران ها و کافه های زاراگوزا رستوران ها و کافه های زاراگوزا[/caption]

جاذبه های دیدنی زاراگوزا

همان طور که گفتیم شهر زاراگوزا یک شهر تاریخی است که جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. از جمله این جاذبه ها می توانیم به کلیساها و موزه های این شهر اشاره کنیم. در ادامه به معرفی بهترین جاذبه های شهر زاراگوزا می پردازیم.

موزه انجمن سزارو گوستا (Museo del Foro de Caesaraugusta)

اگر می خواهید درباره زاراگوزا بیشتر بدانید باید به این موزه سری بزنید .این موزه به معرفی شهر زاراگوزا در زمانی که این شهر تحت تسلط روم بود می پردازد. زاراگوزا در آن زمان با نام سزارو گوستا شناخته می شد و یکی از زیباترین شهرهای روم بود. در آن زمان مردم شهر سزارو گوستا را به شکوه و جلال می شناختند. از جمله قسمت های مختلف این شهر می توانیم به انجمن سرگرمی، حمام عمومی و تئاتر اشاره کنیم که در مرکز این شهر واقع شده بودند. این موزه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 7 شب برای بازدید عموم باز است و برای بازدید از آثار مربوط به دوران روم به این موزه مراجعه کنید.

[caption id="attachment_1178" align="aligncenter" width="800"]موزه انجمن سزارو گوستا (Museo del Foro de Caesaraugusta) موزه انجمن سزارو گوستا (Museo del Foro de Caesaraugusta)[/caption]

موناستریو پیدرا (monasterio de piedra)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر زاراگوزا، که درباره زاراگوزا سخن های زیادی دارد بنای تاریخی موناستریو پیدرا است که در 110 کیلومتری شهر زاراگوزا واقع شده است. این بنا در زمان پادشاهی آلونسو دوم و به دستور او به راهب ها اهدا شده بود تا آنها با ساخت یک صومعه به اشاعه مسیحیت بپردازند. در حال حاضر قسمت هایی از این صومعه به یک هتل لاکچری تبدیل شده است.

اگر به شهر زاراگوزا سفر کردید و به دنبال محیطی بکر و آرام بودید، حتما سری به این محل بزنید. اطراف این صومعه پر از پوشش های گیاهی و گونه های مختلف حیوانات است و مکانی مناسب برای ماهیگیری و طبیعت گردی به شمار می رود.

[caption id="attachment_1182" align="aligncenter" width="800"]موناستریو پیدرا (monasterio de piedra) موناستریو پیدرا (monasterio de piedra)[/caption]

کلیسای جامع لا سئو (la seu cathedral)

کلیسای جامع لا سئو یکی از معروف ترین بناهای مذهبی است که در شهر زاراگوزا قرار دارد. این کلیسا در قرن 12 ساخته شده است ولی قسمت زیادی از آن به دلیل حمله مسلمانان آسیب دیده است و به همین دلیل در قرن 15 دوباره مورد بازسازی قرار گرفته است. این کلیسا در سال 2001 به عنوان یکی از بهترین مظاهر معماری مدرن در سازمان ثبت جهانی یونسکو به ثبت رسید. این کلیسا در اطراف میدان اصلی شهر واقع شده است و برج بلند این کلیسا کاملا در معرض دید است.

[caption id="attachment_1181" align="aligncenter" width="800"]کلیسای جامع لا سئو (la seu cathedral) کلیسای جامع لا سئو (la seu cathedral)[/caption]

کاخ الجفریه (aljafaria)

کاخ الجفریه یک قصر اسلامی و متعلق به قرون وسطی است که در قرن یازدهم ساخته شده است. این کاخ در قلب شهر زاراگوزا واقع شده است و یکی از زیباترین معماری های شهر را دارد. این قلعه بر روی یک طرح چهار ضلعی در اطراف حیاط طراحی شده است و در اطراف آن برج های مختلفی قرار گرفته است. سازه های دفاعی این کاخ به راحتی از خیابان روبرویی قابل مشاهده است.

کاخ الجفریه مربوط به زمان پادشاهی سلسله بنو هود است و به نوعی منعکس کننده عظمت پادشاهی بنو هود می باشد. این کاخ از یک لحاظ دیگر حائز اهمیت است و آن این است که این کاخ تنها بنای مربوط به پادشاهی مسلمانان در این شهر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زاراگوزا به این قصر سری بزنید

[caption id="attachment_1179" align="aligncenter" width="800"]کاخ الجفریه (aljafaria) کاخ الجفریه (aljafaria)[/caption]

موزه پابلو سرانو(Pablo serrano)

در ادامه جستجوی خود درباره زاراگوزا از موزه پابلو سرانو دیدن کنید. این موزه مربوط به پابلو سرانو هنرمند و نقاش اسپانیایی است و آثار او در زمینه های مختلف برای بازدید عموم در این موزه قرار گرفته است. 140 اثر مختلف از پابلو سرانو در این موزه قرار گرفته است که از جمله آنها می توانیم به آثاری مانند « پیامبر بزرگ» و « المپیک سالوت » اشاره کنیم. علاوه بر این مجموعه ای از نقاشی های سانتیاگو لاگونا و تعدادی از آثار همسر پابلو سرانو نیز در این موزه قرار دارد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱