درباره پابلت

درباره پابلت باید بدانید که شهر پابلت مکانی در اسپانیا، بین شهرهای مادرید و بارسلونا است. اگر به اسپانیا سفر می کنید و قصد توقف در بین این دو شهر را دارید، شهر پابلت و سانس کروز یکی از زیباترین مکان ها برای توقف است. در این مقاله شما را با جاذبه ها و جزئیات شهر پابلت و مقبره های شهر آشنا خواهیم نمود.

درباره پابلت

شهرهای دیدنی بین دو شهر بارسلونا و مادرید

در بین این دو شهر زیبا، شهرهای کوچک بسیاری وجود دارد همچون زاراگوزا، مدیناسلی، سیگونزا و شهرهای دیگر. اگر به تاریخ و مقبره های قرن دوازدهم میلادی علاقه مند هستید، ما بازدید از شهر پابلت و تحقیق درباره پابلت را به شما توصیه می کنیم. این شهر تاریخی کلیسای بسیار بزرگی دارد که در دامنه کوه قرار گرفته است. این کلیسای زیبا، تاریخ بسیار کهن را نشان می دهد.

[caption id="attachment_1317" align="aligncenter" width="800"]شهرهای دیدنی بین دو شهر بارسلونا و مادرید شهرهای دیدنی بین دو شهر بارسلونا و مادرید[/caption]

کلیسای سانتا ماریا پابلت

درباره پابلت باید بدانید که در این شهر کلیساهای متعددی وجود دارد از جمله کلیسای سانتا ماریا می باشد. این کلیسا، یک صومعه سلطنتی است. نام کلیسا سانتا ماریا پابلت می باشد که یک کلیسای Cistercian است و در سال 1151 ساخته شده است. کلیسای سانتا ماریا در دامنه کوه های پراد در کومارسیا واقع شده است. این کلیسا توسط راهبان Cistercian که از فرانسه آمده بودند، در زمین هایی که از مورها فتح شده بود، یعنی شهر پابلت کنونی، تاسیس شده است. معمار اصلی این کلیسای بسیار کهن آرنو بایگوز بود. این صومعه از اولین بناهای مونستریس است، بنا های مونستریس به صورت سه گانه هستند و به نام Cistercian سه گانه نامیده می شوند. این بنا ها در قرن دوازدهم میلادی به تقویت قدرت در کاتالونیا و پادشاهی آن زمان کمک می کرد. دو بنای دیگر به نام های والبونا مونگس و سانتس کروس است. ولی سابقه تاریخی کلیسای سانتا ماریا پابلت بسیار کهن تر است.

[caption id="attachment_1319" align="aligncenter" width="800"]کلیسای سانتا ماریا پابلت کلیسای سانتا ماریا پابلت[/caption]

درباره ی شهر پابلت

درباره پابلت جالب است بدانید که پابلت یکی از دو مقبره سلطنتی پادشاهان کرون آراگون، از زمان پادشاه جیمز اول آراگون است. سن این صومعه با مقبره سان جوآن پنا برابری می کند. مقبره های  سلطنتی این شهر دارای مجسمه هایی با جنس مرمر سفید هستند که در بالای قبر قرار گرفته است. مجسمه بالای قبر پادشاهان شیر است و مجسمه های بالای قبرهای ملکه ها سگ می باشد. مجسمه های مرمرین بالای قبرها به خوبی طراحی شده اند و نقش های آنها بسیار واضح و نمایان است. حال برای دریافت این موضوع که چرا برای ملکه ها مجسمه سگ می گذاشتند و برای پادشاهان شیر، باید در کتب تاریخی جستجو کرد. این ناحیه مقبره پادشاهان بزرگ قرن دوازدهم میلادی است. پیتر چهارم در زمان پادشاهی  خود سوگندی یاد کرد که تمام پادشاهان آراگون در همین ناحیه تدفین شوند. تنها پادشاه فردیناند دوم از این پیمان سرپیچی کرد و در گاراندا تدفین شد.

مقبره های شهر پابلت

پادشاهان بسیاری از سال 1196 میلادی تا سال 1731 در این صومعه مدفون شدند. اسامی پادشاهان و ملکه های آراگون که در این صومعه مدفون شده اند عبارتند از:

1. آفونسو دوم در سال 1196

2. جیمز اول در سال 1276

3. پیتر چهارم در سال 137 و سه زن اول او به نام های ماریا ناوار، الینور از پرتقال و الینور از سیسیلی

4. جان اول در سال 1396 و دو زن او به نام های مارتا آرماگناک و ویولن از بار

5. شاه مارتین در سال 1410 و همسر اول وی به نام ماریا لونا

6. فردیناند اول در سال 1416 و همسر وی به نام الینور از آلبورکورک

7. آلفونسو پنجم در سال 1458

8. جان دوم و همسر دوم او به نام جوانا انریکز در سال 1479

9. مجسمه های دیگری که به این صومعه اضافه شدند شامل مجسمه های ملکه ی مجارستانی بئاتریس از ناپل در سال 1508 و پادشاه فیلیپ وارتون، اولین دوک وارتون در سال 1731 می باشد. مقبره های سلطنتی توسط مجسمه ساز اهل کاتالان به نام فردریک مارس در سال 1948، ترمیم شد. همه ساله محققان بسیاری برای پژوهش درباره پابلت به این شهر سفر می کنند.

ویژگی های گردشگری

درباره پابلت گفته می شود که صومعه های شهر پابلت به لحاظ سبک معماری و هنری و تاریخی بسیار جذاب است و از جمله معماری های منحصر به فرد در اسپانیا به شمار می رود. این صومعه  ها نقش بسیار کلیدی در ترویج هنر و معماری در کاتالونیای جدید تحت پادشاهی آراگون دارد. از قرن سیزدهم در این صومعه کتابخانه ای تاسیس شد که آثاری در زمینه های مختلف حقوق و تاریخ داشت. این صومعه و بناهای آن همچون یک نگهبانی برای تاریخ خاندان پابلت باقی مانده است.

معماری صومعه ها و کلیساهای شهر پابلت بسیار منحصر به فرد است. تمامی ساختمان های کلیسا با یک معماری منظم و یکپارچه ای بنا شده است. از بیرون کلیسا، این مکان تاریخی همچون کلیساهای دیگر است ولی در داخل با بناهای بسیار متنوع و نقاشی ها و مجسمه های خاصی روبرو خواهید شد. ساختمان های تاریخی این ناحیه شامل کلیساها و صومعه ها و مقبره های پادشاهان بزرگ، سالن غذاخوری، خوابگاه و موزه است. این مکان دو موزه بسیار جالب دارد. موزه آبات کوپونز و آبات من کوشو و موزه مقبره شاه مارتینی.

موزه مقبره شاه مارتینی، همانطور که از نام آن معلوم است در ساختمان مقبره شاه مارتینی قرار گرفته است. این مقبره یکی از نمونه های خاص معماری کاتالانی است. آثار تاریخی این موزه بسیار متنوع است و شامل لوازم تاریخی دوران قدیم صومعه می باشد. مجسمه های مرمرین، نقاشی ها، کوزه ها و لوازم بدوی دیگر در این موزه برای تماشاچیان کنجکاو درباره پابلت به نمایش گذاشته شده است.

[caption id="attachment_1318" align="aligncenter" width="800"]ویژگی های گردشگری ویژگی های گردشگری[/caption]

تورهای پابلت

برای بازدید از این مکان دیدنی تورهایی توسط صومعه برای بیشتر دانستن درباره پابلت برگزار می شود. در این تورها یک شخص راهنما همراه شما است و کل وقایع تاریخی را بیان می کند. قیمت بلیط تور پابلت بدون راهنما کمتر است. علاوه بر این بلیط های دیگری نیز به توریست ها عرضه می شود که شامل ناهار و صبحانه هستند. قیمت بلیط این تورها چند برابر قیمت بلیط معمولی است. قیمت بلیط تور برای دانش آموزان و دانشجویان و گروه های بالای 10 نفر و خانواده های پرجمعیت کمتر می باشد. پس بهتر است به صورت گروهی به بازدید از این مناطق بروید. در تعطیلات رسمی کریسمس، این مکان تعطیل می باشد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱