آب و هوای زاراگوزا

یکی از شهر های دیدنی اسپانیا که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، شهر بزرگ زاراگوزا است. آب و هوای زاراگوزا بسیار معتدل است و در اغلب ماه های سال می توان به آن سفر کرد. اگرچه شهر زاراگوزا بر خلاف شهر هایی همچون مادرید، بارسلون و ... مورد توجه گردشگران قرار نگرفته است، اما این شهر نیز جاذبه ها و مناطق گردشگری بسیار خاصی دارد که آن را کاملاً منحصر به فرد کرده است. توصیه می کنیم در سفر به اسپانیا، بازدید از شهر بسیار زیبای زاراگوزا را از دست ندهید.

زاراگوزا

زاراگوزا که تلفظ اسپانیایی ساراگوسا است در قسمت شمالی اسپانیا قرار گرفته است. این استان در واقع در بخش خودمختار آراگون واقع شده است. خوب بودن آب و هوای زاراگوزا و مناطق گردشگری بسیار زیادی که در آن قرار دارد، باعث شده است سالانه میلیون ها گردشگر از اکثر نقاط جهان به این شهر دیدنی سفر کنند. مخروبه های باستانی روم، کاخ الجعفریه، اولین کلیسای ماریان، موزه های هنر، کاخ بانوی ما از پیلار، کاخ موری، سان پابلو، سانتا ماریا ماگدالنا، کلیساهای سان خوان دلوس پانتس و... برخی از مهم ترین مناطق گردشگری زاراگوزا هستند. برای سفر به این منطقه، اطلاع از وضعیت آب و هوایی زاراگوزا می تواند برای مسافران بسیار مفید باشد. در ادامه به بررسی دقیق تر وضعیت آب و هوای زاراگوزا خواهیم پرداخت. شهر زاراگوزا حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد و پنجمین شهر بزرگ اسپانیا به شمار می رود. این شهر به خوش گذرانی و همچنین خوش خوراک بودن در میان مردم بسیار شهرت دارد. در جای جای این شهر شما می توانید غذا ها و نوشیدنی های بسیار متنوع و خوشمزه ای را پیدا کنید. همچنین در طول سال فستیوال های شاد بسیار زیادی در این شهر برگزار می شوند.

[caption id="attachment_1159" align="aligncenter" width="800"]آب و هوای زاراگوزا آب و هوای زاراگوزا[/caption]

شرایط جغرافیایی زاراگوزا

استان زاراگوزا با استان های لیدا، تروئل، گوادالاخارا، سوریا، لاریوخا، نابارا و هوئسکا دارای مرز مشترک است. مرکز استان نیز شهر زاراگوزا است. زاراگوزا در ارتفاع 199 متری از سطح دریا و در کنار رودخانه ی ابرو واقع شده است. این شهر یکی از شهر های پرجمعیت اسپانیا است که به دلیل شرایط جغرافیایی از آب و هوای مدیترانه ای بهره می برد.

[caption id="attachment_1160" align="aligncenter" width="800"]شرایط جغرافیایی زاراگوزا شرایط جغرافیایی زاراگوزا[/caption]

درباره آب و هوای زاراگوزا

دور تا دور این شهر را کوه ها فرا گرفته اند و به همین دلیل آب و هوای زاراگوزا به علت نرسیدن رطوبت اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، یک آب و هوای نیمه خشک است. فصل بهار و ماه های آوریل و مه، فصل بارندگی در زاراگوزا هستند و در این فصل آب و هوای زاراگوزا کم و بیش بارانی است. فصل پاییز و ماه های سپتامبر و نوامبر نیز همچون فصل بهار با بارندگی باران همراه هستند. آب و هوای زاراگوزا در فصل تابستان و ماه های جولای و آگوست یک خشکسالی نسبی را تجربه می کند. در واقع آب و هوای زاراگوزا در تابستان بسیار گرم و دمای آن حدود 45 درجه سانتی گراد است. همچنین آب و هوای زاراگوزا در فصل زمستان به علت وزش باد های سردی که از قسمت های شمال غربی می وزند، بسیار سرد است. در حالت کلی زاراگوزا یک آب و هوای مدیترانه ای معتدل دارد، به این مفهوم که تابستان های آن گرم و زمستان های آن سرد است.

[caption id="attachment_1161" align="aligncenter" width="800"]درباره آب و هوای زاراگوزا درباره آب و هوای زاراگوزا[/caption]

بهترین زمان سفر به زاراگوزا از نظر آب و هوا

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین مسائلی که در سفر به کشور های خارجی باید به آن توجه کرد، انتخاب زمان مناسب برای سفر است. زمان مناسب را می توان بر اساس ملاک های متفاوتی بررسی کرد. آب و هوای زاراگوزا یکی از ملاک های بسیار مهم برای انتخاب زمان سفر به این شهر به شمار می رود. توصیه می کنیم برای داشتن سفری دلپذیر، در فصل بهار بین ماه های آوریل تا اواسط ژوئن و در فصل پاییز نیز بین ماه های سپتامبر تا اکتبر به زاراگوزا سفر کنید. در این ماه ها، آب و هوای زاراگوزا خنک تر و دلپذیر تر است. در صورتی که در این ماه ها به زاراگوزا سفر کنید، می توانید از جاذبه های بیشتری دیدن کنید. در ماه اوت اغلب مردم شهر به تعطیلات و دامنه ی کوه ها و سواحل می روند و بیشتر مراکز دیدنی، کافه ها، رستوران ها، شرکت ها و ... تعطیل است.

[caption id="attachment_1162" align="aligncenter" width="800"]بهترین زمان سفر به زاراگوزا از نظر آب و هوا بهترین زمان سفر به زاراگوزا از نظر آب و هوا[/caption]

نکاتی در خصوص وضعیت آب و هوایی زاراگوزا

وجود رودخانه ها و باغ های بسیار سرسبز در زاراگوزا باعث شده است آب و هوای زاراگوزا بسیار معتدل و خوشایند باشد. برای گردشگرانی که علاقه دارند از یک منطقه با طبیعتی چشم نواز و زیبا دیدن کنند، سفر به زاراگوزا می تواند گزینه ی مناسبی باشد. توصیه می کنیم اگر سفری به اسپانیا داشتید، بازدید از شهر زاراگوزا را فراموش نکنید زیرا بدون شک طبیعت و آب و هوای زاراگوزا خاطراتی تکرار نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. میانگین بارش باران در زاراگوزا 318 میلی متر در سال است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در این شهر بارش باران چندان هم زیاد نیست. علاوه بر بارندگی کم باران، با وجود این که زمستان های بسیار سردی در این شهر وجود دارند، میزان بارندگی برف نیز در آن بسیار کم است و یک یا دو بار آب و هوای زاراگوزا با بارش برف همراه می شود. در زمستان های این شهر، یخبندان بسیار اتفاق می افتد و دمای هوا حدود 0 تا 4- درجه در روز و 0 تا 10- در شب است.

[caption id="attachment_1163" align="aligncenter" width="800"]نکاتی در خصوص وضعیت آب و هوایی زاراگوزا نکاتی در خصوص وضعیت آب و هوایی زاراگوزا[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱