غذاهای بارسلونا

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد غذاهای بارسلونا بپردازیم اگر می خواهید به بارسلونا سفری داشته باشید و پیش از سفر در مورد غذاهای بارسلونا اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید در این مقاله با مهم ترین غذاهای بارسلونا و پرطرفدارترین غذاهای بارسلونا آشنا خواهید شد. غذاهای بارسلونا تنوع زیادی دارند که هنگام حضور در رستوران های این شهر حتما با آن ها آشنا خواهید شد.

بارسلونا یکی از مهم ترین شهرهای اروپایی است و به عنوان یکی از شهرهای اسپانیا محسوب می شود که به واسطه تیم فوتبال خود نیز شناخته شده است و از جمله شهرهای دنیا است که در طول سال گردشگران زیادی در این شهر حضور پیدا می کنند. جاذبه های تفریحی و گردشگری این شهر بسیار متنوع است. یکی دیگر از ویژگی های این شهر مربوط به غذاهای بارسلونا است. غذاهای بارسلونا نظر بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب می کند و در طول سفر نیز گردشگران را به خود وابسته می کند. غذاهای بارسلونا در تمام دنیا شناخته شده است و این شهر در کل دنیا به واسطه فرهنگ غذایی خود شناخته شده است. فرقی نمی کند در بین غذاهای بارسلونا دنبال غذاهای خانگی باشید و یا غذاهای مشهور بین المللی در هر صورت غذاهای بارسلونا تمامی سلیقه ها را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

بومبا Bomba

یکی از غذاهای بارسلونا که بسیار معروف است بومبا است. بومبا جزئی از تاپاس ها محسوب می شود و برای اولین بار در یک رستوران کوچک در این شهر ابداع شد، اسم این رستوران بارسلونا بود. همان طور که از اسم این غذا مشخص است معنای آن بمب می شود و به این دلیل آن را بمب نامگذاری کرده اند که به بمب هایی که در جنگ داخلی اسپانیا استفاده می شده است شباهت دارد. بومبا در اندازه توپ تنیس است و از ترکیبات پوره سیب زمینی و گوشت درست شده است و سپس آن را در آرد سوخاری غلتانده اند. زمانی که بومبا سرو می شود از سس گوجه فرنگی و دیگر سس ها استفاده می شود.

[caption id="attachment_1123" align="aligncenter" width="800"]غذاهای بارسلونا غذاهای بارسلونا[/caption]

سالاد Esqueixada

یکی از بهترین غذاهای بارسلونا سالاد Esqueixada است. این سالاد از جمله غذاهای بارسلونا است که به عنوان سالاد ویژه در کاتالان محسوب می شود. در این سالاد از ماهی های کاد نمکی بهره گرفته شده است. اگر در بین غذاهای بارسلونا دنبال غذایی هستید که سبک باشد و از سطح پروتئین بالایی هم برخوردار باشد انتخاب این سالاد می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. از این سالاد می توانید به عنوان وعده شام استفاده کنید. از دیگر ترکیبات این سالاد ویژه می توانیم به پیاز، روغن زیتون، گوجه فرنگی و... اشاره کنیم. در برخی موارد از تخم مرغ آب پز، زیتون و فلفل نیز در ترکیبات آن استفاده می شود. با این وجود ماهی کاد نمکی مهم ترین مواد اولیه ای است که در درست کردن این سالاد استفاده می شود.

[caption id="attachment_1124" align="aligncenter" width="800"]سالاد Esqueixada سالاد Esqueixada[/caption]

نان و روغن زیتون Pa amb tomàquet

از جمله غذاهای شهر بارسلونا که هم دارای اهمیت است و هم درست کردن آن بسیار ساده است نان و روغن زیتون می باشد. این غذا به طور معمول به همراه سایر غذاهای بارسلونا سرو می شود. این غذا به روش های مختلفی درست می شود که در یکی از این روش ها، گوجه له شده را جایگزین روغن زیتون می کنند و در نهایت بر روی نان، روغن زیتون و نمک هم اضافه می شود. در برخی موارد هم پیش از این که گوجه فرنگی بر روی نان مالیده شود سیر مورد استفاده قرار می گیرد که به سلیقه افراد مختلف بستگی دارد.

[caption id="attachment_1125" align="aligncenter" width="800"]نان و روغن زیتون Pa amb tomàquet نان و روغن زیتون Pa amb tomàquet[/caption]

سس رومسکو Romesco sauce

یکی دیگر از غذاهای شهر بارسلونا که بسیار مورد توجه است سس رومسکو می باشد. از جمله غذاهای بارسلونا است که خوشمزه است. گفته می شود که این سس برای نخستین بار در جنوب کشور اسپانیا و در شهری به نام تاراگونا ابداع شده است با این وجود در تمامی رستوران های سنتی کاتالان این سس یافت می شود. در ترکیب آن از فلفل قرمز، سرکه و انواع مختلفی از مغزها استفاده شده است. این سس نیز به همراه سایر غذاها سرو می شود.

[caption id="attachment_1126" align="aligncenter" width="800"]سس رومسکو Romesco sauce سس رومسکو Romesco sauce[/caption]

اسکالیو ادا Escalivada

 اسکالیوادا یکی دیگر از غذاهای شهر بارسلونا است. معنی اسکالیوادا پختن در خاکستر می باشد که اسم آن از شیوه پختش برگرفته شده است. اسکالیوادا از جمله غذاهایی سنتی و گیاهی است که در طبخ آن از انواع سبزیجات مدیترانه ای مانند پیاز، فلفل و بادمجان استفاده می شود. پخت اسکالیوادا بر روی خاکستر انجام می پذیرد و پس از این که کبابی شد پوست آن را می کنند. در بسیاری از رستوران های بارسلونا این غذا سرو می شود.

[caption id="attachment_1127" align="aligncenter" width="800"]اسکالیو ادا Escalivada اسکالیو ادا Escalivada[/caption]

پاتاتاس براواس Patatas bravas

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه در بارسلونا پاتاتاس براواس است. در بسیاری از رستوران های شهر بارسلونا این غذا را می توانید پیدا کنید و از جمله غذاهای سنتی در این شهر محسوب می شود که با نام تاپاس آن را سرو می کنند. روش درست کردن پاتاتاس براواس این گونه است که سیب زمینی ها را در سایزهای کوچکی خرد می کنند و با استفاده از سس های تند روی آن ها پوشانده می شود. اگر می خواهید این غذا را در بهترین کیفیت سرو کنید به رستوران توماس در محله ساریا سر بزنید.

[caption id="attachment_1128" align="aligncenter" width="800"]پاتاتاس براواس Patatas bravas پاتاتاس براواس Patatas bravas[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱