اقتصاد بارسلونا

امروزه با توجه به گسترش جوامع انسانی و به تبع آن نیازها و احتیاجات فراروانی که صنعت برای رشد و توسعه به آن نیاز دارد و با توجه به رقابت تنگاتنگ و سنگینی که بین شهر ها و دولت ها وجود دارد اقتصاد بارسلونا دستخوش تغییرات فراوانی شده است. به طوری که دولت بارسلونا را بر آن داشته تا از حداکثر ظرفیت موجود برای ارتقای اقتصاد بارسلونا استفاده نماید که این امر گاها لطمات فراوانی را به ظرفیت های موجود وارد می کند که در بعضی موارد غیر قابل جبران می باشد.

شهر بارسلونا

شهر بارسلونا یکی از زیباترین و پرجمعیت ترین شهر ایالت کاتالونیا است و پس از مادرید پرجمعیت ترین شهر اسپانیا می باشد. بارسلونا از نظر جغرافیایی واقع در شمال شرقی جزیره ایبری در واقع در دریای مدیترانه قرار دارد که از مهم ترین مزایای این شهر به شمار می رود که بیشتر اقتصاد بارسلونا از این راه تامین می شود. در واقع موقعیت ساحلی آن بر اهمیت این شهر بزرگ افزوده است. لازم به ذکر است که نام واقعی آن بارسلون است ولی به تبعیت از آن که بزرگترین و بهترین تیم فوتبال دنیا در آن قرار دارد به نام بارسلونا شناخته می شود.

[caption id="attachment_1051" align="aligncenter" width="800"]اقتصاد بارسلونا اقتصاد بارسلونا[/caption]

درباره اقتصاد بارسلونا

اقتصاد بارسلونا به عوامل مختلفی وابسته است و با توجه به جایگاه ویژه ای که شهر بارسلونا دارد از جمله این عوامل می توان به  موارد زیر اشاره کرد:

  • جایگاه بندری و ساحلی آن که توقفگاه هزاران کشتی و لنج است.
  • طبیعت بکر آن که سالانه باعث جذب هزاران گردشگر از سراسر نقاط جهان می شود.
  • صنایع و معدن فراوان
  • از همه مهمتر اینکه این شهر بعنوان پایگاه ورزش فوتبال جهان شناخته می شود و سالانه میلیاردها دلار از این طریق کسب درآمد می کند.

از عوامل مهمی که اقتصاد بارسلونا را تامین می کنند می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

بنادر بارسلونا

بارسلونا یکی از شهرهای بندری کشور اسپانیا می باشد. در این شهر روزانه صد ها کشتی لنگر انداخته و به داد و ستد می پردازند. کشورهای نظیر انگلستان و مصر از مهم ترین کشورهایی هستند که به این شهر سفر کرده و تجارت می کنند. می توان گفت که اقتصاد بارسلونا بیشتر موفقیت خود را بر داشتن بنادر وسیع و پر رونق خود مدیون است. همین بنادر از مهم ترین عوامل در پیشرفت اقتصاد بارسلونا در زمان گذشته بوده و هم چنان نیز نقش اصلی را در رشد اقتصاد بارسلونا دارد.

ورزش بارسلونا

ورزش بارسلونا در اقتصاد بارسلونا جایگاه ویژه ای دارد به طوری که شهر بارسلونا سال های متمادی میزبان مسابقات بین المللی در رشته های مختلف ورزشی بوده است. از جمله مهمترین ورزش هایی که در این شهر انجام می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسکتبال (معروف به یورو بسکت)
  • فوتبال که از مهمترین و شاخص ترین ورزشهای شهر بارسلون می باشد به طوری که این شهر را با فوتبال معروف بارسلونا می شناسند.
  • شنا (با توجه به اینکه شهر بارسلونا شهر ساحلی و چسبیده به دریای مدیترانه می باشد دولت اسپانیا با احداث محل های ویژه ای حداکثر استفاده را از اقیانوس مدیترانه می‌برد)
  • مسابقات اتومبیل رانی با توجه به وسعت زیاد و طبیعت بکر بارسلونا و زیرساخت هایی که دولت بارسلون ایجاد کرده این شهر سالانه میزبان مسابقات اتومبیل رانی از سراسر نقاط جهان می باشد.

با توجه به آنچه که گفته شد ورزش بارسلونا  نقش بسزایی در اقتصاد بارسلونا دارد.

[caption id="attachment_1052" align="aligncenter" width="800"]ورزش بارسلونا ورزش بارسلونا[/caption]

صنایع بارسلونا

 صنعت در بارسلونا ازقدیم الایام جایگاه ویژه‌ای داشته است به طوری که زمانی که اروپا شروع به صنعتی شدن کرد، اولین شهر اروپایی که آغاز به صنعتی شدن کرد، بارسلونا بود. از جمله صنایع مهم بارسلونا تولید الیاف بافتنی دستگاه‌های صنعت نساجی در عهد رنسانس بوده و اکنون نیز علاوه بر  نساجی، صنعت هایی که در این شهر بسط و گسترش یافته است می توان به صنایع شیمیایی، چاپ، داروسازی، صنایع الکترونیکی، صنایع مخابراتی، صنعت کشتی سازی، حمل و نقل و غیره اشاره کرد که هر کدام نقش بسزایی در اقتصاد بارسلونا دارندو وجود تنوع گسترده در صنایع، بارسلونا را تبدیل به یک شهر بزرگ صنعتی نه تنها در اروپا بلکه در سراسر دنیا کرده است. صنایع بارسلونا از مهم ترین عواملی است که اقتصاد بارسلونا را تامین می کند.

[caption id="attachment_1053" align="aligncenter" width="800"]صنایع بارسلونا صنایع بارسلونا[/caption]

جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا

 یکی دیگر از عواملی که در اقتصاد بارسلونا تاثیرگذار است، جاذبه های گردشگری است که سالانه هزاران گردشگر و توریست را به این شهر جذب می‌کند. از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پارک های ساحلی شهر بارسلونا: حدود ۷۰ پارک ساحلی جذاب و متنوع دارد
  • تئاتر بارسلونا: یکی دیگر از شاخص های هنر شهر بارسلونا تئاتر این شهر می باشد. دل لی سئو از بزرگترین سالن های تئاتر اسپانیاست که در شهر بارسلونا قرار دارد. تئاتر لیور، پالود لا موزیک، موزه تئاتر ملی کاتالونیا و ...
  • بارسلونا در عرصه موسیقی به ویژه سمفونیک تبحر خاصی در جهان دارد
  • موزه ملی هنر موزه فاندراسیو، موزه پیکاسو، موزه انتو نیو تاپیسی از جمله مهمترین موزه های موجود در شهر بارسلونا می باشد که گردشگران بی شماری را به خود جذب می کند.
  • از مهمترین دیدنی های بارسلونا که اقتصاد بارسلونا را تحت تاثیر خود قرار داده می توان موارد پارک گوئل، کلیسای ساگرادا، کازا میلا و... را نیز افزود.
[caption id="attachment_1054" align="aligncenter" width="800"]جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا[/caption]

کشاورزی در بارسلونا

از دیگر مواردی که اقتصاد ساکنان بارسلونا را تامین می کند، کشاورزی بارسلونا می باشد. با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی بارسلونا و زمین های حاصل خیز و کشاورزی مدرنیته و صنعتی امروزه کشاورزی نقش به سزایی در رشد و پیشرفت شهر بارسلونا دارد. کشاورزی بارسلونا به دو طریق دیمی و آبی صورت می‌گیرد. با توجه به دسترسی آسان به آب دریای مدیترانه و باران های فراوانی که در این منطقه می بارد، آب فراوانی در بارسلونا یافت می شود که کشاورزی این شهر را تحت تاثیر خود قرار داده است.

صادرات محصولات کشاورزی میلیاردها دلار به اقتصاد بارسلونا کمک می کند. با توجه به موقعیت ویژه ای که شهر بارسلونا دارد، محصولات خاصی نیز در این منطقه جغرافیایی به عمل می آید. از مهمترین محصولاتی که در این شهر به عمل می آید می توان به محصولات خشکبار و محصولات دیگری همچون انگور، پنبه، چغندر قند، سیب زمینی، حبوبات، زیتون، انبه، توت فرنگی، علوفه دام و زعفران اشاره کرد.

[caption id="attachment_1055" align="aligncenter" width="800"]کشاورزی در بارسلونا کشاورزی در بارسلونا[/caption]

این مقاله در مورد عوامل موثر بر اقتصاد بارسلونا می باشد که امیدواریم مورد پسند واقع شده باشد. 

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱