جمعیت بارسلونا

بارسلونا یکی از کشورهای اسپانیایی است که از جمله مهمترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه به شمار می رود. جمعیت بارسلونا موجب شده است که این کشور به دومین شهر پرجمعیت در اسپانیا تبدیل شود. این شهر دارای آثار دیدنی و موزه های متعددی است که هر ساله گردشگران زیادی به آن سفر می کنند و از این اماکن دیدن می کنند، که با این وجود اگر قصد سفر به بارسلونا و یا اقامت دائم در این شهر را دارید اطلاع از جمعیت این شهر می‌تواند از نکات حائز اهمیت باشد.

شهر بارسلونا

شهر بارسلونا پرجمعیت ترین شهر و پایتخت بخش های خودمختار اسپانیا است و پس از مادرید پر جمعیت ترین شهر اسپانیا و مهمترین بندر این کشور به شمار می رود. جمعیت بارسلونا ۱,۶۲۱,۵۳۷ نفر است که حدود 5.000.000 نفر از آنها در منطقه شهری بارسلونا زندگی می کنند. همچنین شهرستان های اطراف این شهر موجب شده است که جمعیت این شهر به حدود 3.000.000 نفر برسد و این شهر ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا و بزرگترین  کلان شهر اروپا در امتداد دریای مدیترانه به شمار آید. با توجه به محبوبیت این شهر در میان شهرهای اروپایی و مناطق مهم گردشگری بارسلونا، جمعیت این شهر در اکثر ماه های سال بسیار زیاد است و این شهر مملو از گردشگران و توریست ها می باشد.

[caption id="attachment_1043" align="aligncenter" width="800"]جمعیت بارسلونا جمعیت بارسلونا[/caption]

تراکم جمعیت این شهر

بزرگترین شهر واقع شده در منطقه دریای مدیترانه که از جمله مهمترین شهرهای اروپایی نیز به شمار می رود، دارای تراکم جمعیت بالای 16.000 نفر در هر کیلومتر مربع می‌باشد که این امر موجب شده است بارسلونا از جمله شهرهای پرجمعیت اروپا به شمار آید و تقریبا می‌توان گفت شهری شلوغ و پر رفت و آمد محسوب می شود. توجه داشته باشید که پرجمعیت ترین شهرستان بارسلونا که شهر Eixample است تراکم جمعیت بسیار بالایی دارد به طوری که در هر کیلومتر مربع این شهر جمعیتی حدود 36.000 نفر زندگی می کنند. محله la sagrada famili  نیز جزو محله های شلوغ بارسلونا می‌باشد که در جمعیت این شهر تاثیر زیادی داشته زیرا تراکم جمعیت آن 50.000 نفر در هر کیلومتر مربع می باشد.

[caption id="attachment_1044" align="aligncenter" width="800"]تراکم جمعیت این شهر تراکم جمعیت این شهر[/caption]

جمعیت این شهر در سال 2018

همانطور که گفته شد بارسلونا دومین شهر پرجمعیت اسپانیا می باشد که در سال 2018 جمعیت ساکنان این شهر در محدوده اداری 1.600.000 برآورد شده است. جمعیت این شهر با احتساب شهرستان های اطراف 3.000.000 نفر می باشد که این امر موجب شده است این شهر در اتحادیه اروپا پس از پاریس, لندن، روهر، مادرید و میلان ششمین شهر پرجمعیت به شمار آید‌. برآورد شده است که بیش از 5.000.000 نفر در منطقه شهری بارسلونا زندگی می کنند و بقیه جمعیت بارسلونا در شهرستان ها و بخش های روستایی این منطقه ساکن هستند. هر چند در سال های گذشته جمعیت این شهر با رشد چشمگیری روبرو بوده است اما اکنون در چند سال اخیر این رشد جمعیت متوقف شده است.

[caption id="attachment_1045" align="aligncenter" width="800"]جمعیت این شهر در سال 2018 جمعیت این شهر در سال 2018[/caption]

جمعیت اتباع خارجی بارسلونا

بارسلونا یکی از زیباترین و مهمترین شهرهای اروپایی به شمار می رود که دارای اماکن گردشگری و توریستی بسیار متعددی می باشد. همچنین شرایط اقتصادی بسیار مناسب در شهر بارسلونا موجب رشد جمعیت این شهر در سال های گذشته شده است به طوری که افراد زیادی به عنوان محصل و دانشجو به این شهر سفر کرده اند و اقامت دائم بارسلونا را گرفته اند، زیرا شرایط تحصیلی در این شهر بسیار مناسب می باشد. از طرفی افراد زیادی نیز برای کار و تجارت به این شهر سفر کرده اند زیرا مانند تحصیل، تجارت نیز در بارسلونا رشد بی‌نظیری دارد و شرایط زندگی در این شهر نیز به نحوه احسن می‌باشد.

این عوامل موجب رشد جمعیت بارسلونا و هجوم اتباع خارجی به بارسلونا شده است به طوری که آمار نشان می دهد تقریبا 24 درصد جمعیت این شهر از دیگر مناطق اسپانیا به شهر بارسلونا آمده اند و بیش از 17 درصد ساکنان و جمعیت این شهر از سایر کشورها در این شهر ساکن شده اند. آمار نشان می دهد که در سال 2001 میزان قابل توجهی از مردم سراسر دنیا که حدود 4 درصد بوده اند به این شهر سفر کرده اند که در این بین بیشترین میزان مهاجران به بارسلونا از کشورهای ایتالیا، چین، مراکش، پاکستان، اکوادور و بولیوی می باشد.

همچنین توجه داشته باشید که جمعیت یهودیان بارسلونا حدود 3500 نفر است که این آمار نشان دهنده این است که بزرگترین جامعه یهودیان اسپانیا را بارسلونا تشکیل داده است و ادیان دیگر به مقدار ناچیزی در این شهر زندگی می کنند که در این بین مسیحیان بعد از یهودیان بیشترین رقم را به خود اختصاص داده اند.

[caption id="attachment_1046" align="aligncenter" width="800"]جمعیت اتباع خارجی بارسلونا جمعیت اتباع خارجی بارسلونا[/caption]

رشد جمعیت در بارسلونا

پس از انقلاب صنعتی در شهر بارسلونا در قرن نوزدهم این کشور به یکی از کشورهای با اهمیت اروپایی تبدیل شد که این امر موجب شده است در این قرون افراد زیادی به بارسلونا سفر کنند که در نتیجه شاهد رشد چشمگیر جمعیت بارسلونا بوده ایم. همچنین زاد و ولد در این زمان نیز موجب رشد جمعیت این شهر شده است. اما لازم است بدانید که جمعیت این شهر در چند سال آینده نسبتا پایدار باقی خواهد ماند زیرا این شهر اکنون بسیار پر جمعیت است و به طور چشمگیری از زاد و ولد و مهاجرت به این شهر کاسته شده است که این موارد مهمترین عوامل ثبات رشد جمعیتی در بارسلونا می باشد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱