آب و هوای بارسلونا

برای سفر به بارسلونا در کشور اسپانیا یکی از نکاتی که باید مد نظر قرار داد آب و هوای بارسلونا است. بررسی شرایط آب و هوای بارسلونا در فصل های مختلف تاثیر زیادی بر کیفیت سفر شما دارد. در این مطلب به شرح مختصری از آب و هوای بارسلون در فصل های مختلف می پردازیم.

تنوع آب و هوای بارسلونا

بارسلونا آب و هوای مطبوعی دارد و در تمام فصل های سال دارای طبیعتی زیبا و چشم نواز است. در واقع مسافران این شهر در هر فصلی از آب و هوای بارسلونا راضی خواهند بود و می توانند از جاذبه های دیدنی و تفریحات متنوع این شهر استفاده کنند. بارسلونا یکی از شهرهای جذاب اروپایی است که اکثر گردشگران آن را مقصد خود قرار می دهند. این شهر دارای تابستان های دلچسبی است که مخصوصا برای اروپایی ها که معمولا درگیر آب و هوای سرد هستند بسیار مناسب است. به طور کلی آب و هوای بارسلونا مدیترانه است به طوری که در تابستان ها شاهد آب و هوای گرم و خشک و در زمستان ها شاهد آب و هوای مرطوب و معتدل خواهید بود.

[caption id="attachment_1024" align="aligncenter" width="800"]تنوع آب و هوای بارسلونا تنوع آب و هوای بارسلونا[/caption]

آب و هوای مدیترانه ای بارسلونا

آب و هوای بارسلونا مدیترانه ای است به همین دلیل در اکثر فصل های سال آب و هوای این شهر مرطوب است. شرایط مدیترانه باعث شده که تابستان ها در بارسلونا گرم و خشک باشد. اما فقط چند روز در سال وجود دارد که آب و هوا خیلی گرم و یا خیلی سرد می شود. در ادامه این مطلب با آب و هوای بارسلونا در فصل های مختلف آشنا می شویم.

پاییز در بارسلونا

اگر در پاییز به بارسلونا سفر کنید قطعا با تعداد کمی از گردشگران رو به رو می شوید. به طور کلی میانگین دمای هوا در این فصل تقریبا 21 درجه سانتی گراد است به همین دلیل قیمت هتل ها در این فصل نسبتا پایین تر است. اکتبر پرباران ترین ماه سال در بارسلونا است و در این ماه نمی توانید در آب سرد دریا شنا کنید. ماه های نوامبر تا دسامبر میانگین دمای هوا 10 تا 15.6 سانتی گراد است و ممکن است برخی روزها با بارش باران رو به رو شوید.   در این فصل مناسب است اما بهتر است قبل از سفر درباره شرایط آب و هوایی کمی تحقیق کنید.

[caption id="attachment_1025" align="aligncenter" width="800"]پاییز در بارسلونا پاییز در بارسلونا[/caption]

زمستان در بارسلونا

زمستان در بارسلونا شامل ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه است. آب و هوای بارسلونا در این فصل بسیار سرد است بنابراین حتما باید لباس های گرم به همراه داشته باشید. قیمت هتل ها و رستوران ها نیز در زمستان مقرون به صرفه است. میانگین دمای هوا در این ماه ها بین حداقل 10 تا حداکثر 44 درجه سانتی گراد است. کسانی که به شلوغی و جمعیت های زیاد علاقه ندارند بهتر است زمستان را برای سفر خود به بارسلونا انتخاب کنند.

[caption id="attachment_1026" align="aligncenter" width="800"]زمستان در بارسلونا زمستان در بارسلونا[/caption]

بهار در بارسلونا

بهار در بارسلونا شامل ماه های مارس، آوریل و می است که شامل باران های کمی است. آب و هوای بارسلونا در این فصل بسیار خنک است و خنک ترین ماه آن مارس می باشد. آب و هوای بارسلونا در فصل بهار بسیار متغیر است و با تنوع زیادی از آب و هوا رو به رو می شوید به گونه ای که ممکن است چند روز متوالی شاهد آفتاب های تیز باشید و چند روز دیگر با بارش های متوالی رو به رو شوید. اکثر گردشگران ماه می را بهترین زمان سفر به بارسلون می دانند زیرا آب و هوای بارسلونا در این ماه بسیار مطبوع است.

[caption id="attachment_1027" align="aligncenter" width="800"]بهار در بارسلونا بهار در بارسلونا[/caption]

تابستان در بارسلونا

تابستان در بارسلون شامل ماه های ژوئن، جولای و آگوست است. در این ماه ها گردشگران زیادی به بارسلونا سفر می کنند. ماه های جولای و آگوست در بارسلون ممکن است کمی گرم باشند و برای کسانی که رابطه خوبی با آب و هوای گرم ندارند زیاد مطلوب نیست. مردم بارسلون معمولا در این فصل به کنار ساحل می روند و تعطیلات خود را آنجا می گذارنند. بنابراین اگر علاقه ای به گرمای شدید ندارید بهتر است جولای و آگوست را برای سفر به بارسلون انتخاب نکنید. در عوض آب و هوای بارسلونا در ژوئن بسیار مناسب است.

تابستان به عنوان یکی از فصل های گردشگری مهم در بارسلون شناخته می شود اما به دلیل جمعیت بالای گردشگران هزینه های هتل و بلیط های هواپیما به بیشترین مقدار خود می رسند. کمترین دمای ممکن در فصل تابستان تقریبا 26 درجه سانتی گراد است. در این فصل اختلاف دمای چندانی بین روز و شب وجود ندارد.

[caption id="attachment_1028" align="aligncenter" width="800"]تابستان در بارسلونا تابستان در بارسلونا[/caption]

بهترین زمان سفر به بارسلونا بر اساس آب و هوا

همانطور که دیدید آب و هوای بارسلونا در فصل های مختلف تقریبا مناسب است و برای کسانی که قصد سفر به این شهر زیبا را دارند می تواند موضوع مهمی باشد. شرایط آب و هوایی معتدل در این شهر باعث شده گردشگران زیادی در فصل های مختلف بارسلونا را مقصد خود قرار دهند. در بارسلونا به ندرت با بارش برف رو به رو می شوید در حالی که زمستان های سردی دارد. اما اگر به دنبال بهترین زمان سفر به بارسلونا هستید فصل بهار پیشنهاد بسیار خوبی است زیرا آب و هوای بارسلونا در این فصل دلپذیر است و میزبان فستیوال های مختلفی است.

اگر قصد دارید در فصل بهار به بارسلونا سفر کنید باید بدانید که ماه آوریل در این شهر میزبان بارش های زیادی است که این موضوع می تواند برای بازدید از جاذبه های مختلف شهر کمی مشکل ساز شود به همین دلیل اکثر کسانی که به قصد گردشگری به بارسلونا سفر می کنند فصل تابستان را انتخاب می کنند تا هم بتوانند از تفریحات آبی استفاده کنند و از جاذبه های گردشگری شهر لذت ببرند. مردم شهر نیز در این فصل معمولا از شهر خارج می شوند به همین دلیل شهر نسبتا خلوت است.

[caption id="attachment_1029" align="aligncenter" width="800"]بهترین زمان سفر به بارسلونا بر اساس آب و هوا بهترین زمان سفر به بارسلونا بر اساس آب و هوا[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱