جاذبه های دیدنی مادرید

اسپانیا سالانه در آمد قابل توجهی از درآمد کشور را، از جادبه های دیدنی مادرید به دست می آورد. در سال 1561 شهر مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا انتخاب شد. مادرید یکی از زیبا ترین و مشهور ترین شهر های اسپانیا می باشد. در ادامه راجع به خاص ترین جاذبه های دیدنی مادرید صحبت خواهیم کرد.

معبد دبود یکی از زیبا ترین جادبه های دیدنی مادرید

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی مادرید معبد دبود است که در پارک مونتانیا این شهر قرار دارد. این معبد حدودا دو قرن قبل از میلاد مسیح بنا شده است و در سال 1968 به عنوان ارمغانی از مصر به اسپانیا آورده شده است. معبد دبود مادرید دارای یک سالن بسیار بزرگ و مکان هایی متعدد برای پرستش و یک تراس وسیع می باشد. معبد دبود مادرید یک باغ بسیار زیبا و دلنواز دارد که این باغ دارای استخر و فواره ای خارق العاده است که توجه همگان را به خود جلب می کند. معبد دبود مادرید علاوه بر این که مکانی برای برگزاری مراسم های مذهبی است، در گروه جاذبه های دیدنی مادرید نیز قرار گرفته است.

[caption id="attachment_975" align="aligncenter" width="800"]جاذبه های دیدنی مادرید جاذبه های دیدنی مادرید[/caption]

موزه پرادو یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی مادرید

موزه پرادو یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی مادرید است که شهرت جهانی دارد و بدون شک یکی از بهترین و مهمترین موزه های هنری در سطح جهانی می باشد و از همه جهات رقیب موزه لوور پاریس است. در این موزه بیشتر از 5000 نقاشی از قرن 12 تا قرن 19 وجود دارد که توسط نقاشان بسیار معروف و قدیمی خلق شده اند این آثار هنری و دیگر دیدنی های موزه در بیشتر از 100 اتاق در سه طبقه بزرگ قرار داده شده اند. با یک بار بازدید از موزه بسیار دشوار است که بتوانید از تمامی آثار دیدن کنید. در موزه پرادو مادرید آثار بسیار مهمی وجود دارد از جمله تابلو ندیمه ها اثر وِلاسکِز، بشارت اثر فرا آنجلیکو، سوم ماه می اثر گویا و ... که راهنماهای موزه دیدن آنها را به شما توصیه می کنند.

[caption id="attachment_976" align="aligncenter" width="800"]موزه پرادو یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی مادرید موزه پرادو یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی مادرید[/caption]

موزه‌ی ملی باستان‌ شناسی یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مادرید

موزه‌ ملی باستان‌ شناسی یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مادرید است که در آن اقلام بسیار ارزشمندی از اقصی نقاط دنیا وجود دارد که قدمت تاریخی آنها به 2500 سال پیش برمی گردد اما در ظاهر بسیار نو و تمیز به چشم می آیند. این موزه در سال 1867 به وسیله ملکه ایزابلای دوم تاسیس شده است. شما در این موزه اکثر مجسمه ها و گنجینه هایی که به شبه جزیره ایبری تعلق دارند، را می شوند. موزه ملی باستان شناسی مادرید دومین موزه مهم شهر مادرید است. در موزه باستان شناسی مادرید نمایشگاه هایی به صورت دائم یا موقت برگزار می شود که شامل موارد متفاوتی از جمله قوم نگاری، مسائل مربوط به مومیایی های مصر، باستان شناسی اسلامی، هنر های تزئینی باستانی، سکه های قدیمی یافته شده از هر مکان یا زمانی و ... می باشد. در کتابخانه ای که در این موزه وجود دارد کتاب هایی مربوط به هنر و تاریخ و باستان شناسی وجود دارد.

[caption id="attachment_977" align="aligncenter" width="800"]موزه‌ی ملی باستان‌ شناسی یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مادرید موزه‌ی ملی باستان‌ شناسی یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مادرید[/caption]

کلیسا سن فرانسیسکو یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی مادرید 

کلیسا سن فرانسیسکو یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی مادرید است که در سال ۱۷۶۱ برای راهبان فرانسیسکَن ساخته شده است و بعد ها تزئینات سردر ورودی کلیسا و گنبدی زیبا را در سال 1770 به این بنا توسط معمارانی ماهر اضافه کردند. فضای داخلی کلیسا سن فرانسیسکو مادرید بسیار زیبا طراحی و معماری شده است و شامل 6 کلیسا کوچک می باشد که در این کلیسا ها نقاشی های بسیار شگفت انگیز و ارزشمند دیده می شود که هر فردی در زمان بازدید از این نقاشی ها معنا و مفهوم متفاوتی را بیان و درک می کند. در این کلیسا آثار هنری مذهبی بسیاری هم به غیر از نقاشی ها به چشم می خورد.  

[caption id="attachment_978" align="aligncenter" width="800"]کلیسا سن فرانسیسکو یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی مادرید کلیسا سن فرانسیسکو یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی مادرید[/caption]

پارک بوئن رتیرو یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مادرید

پارک بوئن رتیرو یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی مادرید است که در مرکز شهر مادرید قرار دارد و معمولا مردم برای دور بودن از شلوغی و همهمه شهری به این پارک بسیار بزرگ و سرسبز 120 هکتاری پناه می برند. پارک بوئن رتیرو مادرید یا پارک بازنشستگان از قرن هفدهم تا الان از جمله بهترین پارک های دنیا محسوب می شود که دارای فضایی پر از آرامش و مناظری بسیار چشمگیر می باشد. این پارک تا اوایل قرن نوزدهم متعلق به یکی از خانواده های سلطنتی اسپانیایی بود که پس از آن دیدار باغ و بهره مندی از چشم اندازهای زیبای آن برای عموم آزاد شد. این پارک یک استخر بزرگ و تمیز دارد که از سمت ورودی میدان استقلال به چشم می خورد. از جمله دیدنی های زیبای این پارک می توان به باغ گل سرخ و باغ فرانسوی، دریاچه ای پاکیزه، کافه روباز و یک شیرینی فروشی بسیار معروف با کیفیتی عالی و آثار تاریخی و چند موزه که معروف ترین آنها موزه ارتش است اشاره کرد.

[caption id="attachment_979" align="aligncenter" width="800"]پارک بوئن رتیرو یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مادرید پارک بوئن رتیرو یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مادرید[/caption]

میدان پلازا مایور یکی از زیبا ترین جاذبه های دیدنی مادرید

میدان پلازا مایور یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مادرید است که به عنوان یکی از زیباترین میدان ها در اروپا شناخته شده است. این میدان به دوره رنسانس تعلق دارد و در سال 1600میلادی ساخته شده است. این میدان به گونه ای قرار گرفته است که چند ساختمان آجر قرمز مسکونی تاریخی را در اطراف خود دارد و این میدان با 9 ورودی ساخته شده است و در ایوان های پایین چند کافه دنج وجود دارد و به صورت بسیار زیبا و متقارن طراحی و معماری شده است. 

[caption id="attachment_980" align="aligncenter" width="800"]میدان پلازا مایور یکی از زیبا ترین جاذبه های دیدنی مادرید میدان پلازا مایور یکی از زیبا ترین جاذبه های دیدنی مادرید[/caption]

دروازه آلکالا یکی از با شکوه ترین جاذبه های دیدنی مادرید

دروازه آلکالا یکی از چشمگیر ترین جاذبه های دیدنی مادرید محسوب می شود. این دروازه بزرگ نئوکلاسیک، به خواسته شاه کارلوس سوم به منظور برگزاری جشن ورود پادشاهان به پایتخت اسپانیا بنا شد. دروازه آلکالا مادرید قریب به 30 متر ارتفاع دارد و بخش ورودی این طاق بسیار با دقت و مهارت با گرانیت ساخته شده است. دروازه آلکالا مادرید به وسیله مجسمه ها و نقش و نگار های برجسته و سر ستون های بسیار با شکوه تزئین شده است و بازدید کنندگان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. برای طراحی و تزیین نمای دروازه از تندیس ها و آواتار های هنرمندان بزرگی استفاده شده است.

[caption id="attachment_981" align="aligncenter" width="800"]دروازه آلکالا یکی از با شکوه ترین جاذبه های دیدنی مادرید دروازه آلکالا یکی از با شکوه ترین جاذبه های دیدنی مادرید[/caption]

فواره سیبِلکس یکی از زیبا ترین جاذبه های دیدنی مادرید

فواره سیپلکس یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی مادرید به حساب می آید. این فواره شهرت خاصی در جهان دارد و در محلی پر از ازدحام و شلوغی و پر رفت و آمد قرار دارد. این فواره یادآور و نمایشگر الهه رومی به نام سیبل می باشد که سوار بر ارابه ای است که شیر آن را می راند و توسط فرانسیسکو گوتیرز ساخته شده است. در جوار این فواره موسسه فرهنگی سیبل قرار دارد که در آن نمایشگاه های دائمی و یا موقت، کنفرانس های مهم و کنسرت های متفاوت برگزار می شود.

[caption id="attachment_982" align="aligncenter" width="800"]فواره سیبِلکس یکی از زیبا ترین جاذبه های دیدنی مادرید فواره سیبِلکس یکی از زیبا ترین جاذبه های دیدنی مادرید[/caption]

سَن آنتونیو دِلا فلوریدا یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی مادرید

سن آنتونیو دلا فلوریدا یکی دیگر از بهترین جاذبه های دیدنی مادرید می باشد. این کلیسا یکی از با اهمیت ترین مکان های زیارتی و تاریخی مادرید است که هر سال در زمانی مشخص به بهانه بزرگداشت سنت آنتونی جشنواره ای بسیار بزرگ و دیدنی برگزار می شود که این جشنواره گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

در این کلیسا آثار هنری ارزشمند فرانسیسکو گویا به چشم می خورد و کسانی که به آثار این هنرمند علاقه دارند، توصیه می شود از این کلیسا دیدن کنند. محوطه داخلی این کلیسا به وسیله فرسک هایی از گویا تزئین و دکور شده است که این آثار نشان دهنده صفاتی مانند شجاعت ، سبک طراحی هنری هنرمند و سیر تغییر و تحول این فرد می باشد و به عنوان اساسی ترین پایه های هنر نقاشی مدرن شناخته شده اند. این کلیسا در بین جاذبه های دیدنی مادرید بیشتر جنبه نمادین دارد و صرفا مکانی دیدنی و توریستی می باشد و دیگر در آن مراسمات آئینی و مذهبی برگزار نمی شود و در گروه جاذبه های دیدنی مادرید قرار گرفته است.

[caption id="attachment_983" align="aligncenter" width="800"]سَن آنتونیو دِلا فلوریدا یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی مادرید سَن آنتونیو دِلا فلوریدا یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی مادرید[/caption]

امیدواریم با سفر به کشور اسپانیا مخصوصا شهر مادرید و دیدار از جاذبه های دیدنی مادرید لذت کافی را برده و با تاریخ این شهر و کشور بیشتر آشنا شوید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱