فرهنگ مردم مادرید

شاید شما هم از افرادی هستید که قصد دارید به کشور اسپانیا و شهر مادرید، به صورت تفریحی یا برای مهاجرت سفر کنید یا حتی ممکن است فقط بخواهید اطلاعاتی در مورد فرهنگ مردم مادرید و آداب و رسوم این شهر زیبا بدست آوردید. امروز می خواهیم شما را با فرهنگ مردم مادرید آشنا کنیم. از جشن ها و پوشش گرفته، تا آشپزی و غذاهای لذیذی که در شهر مادرید وجود دارد.

شهر مادرید یکی از بزرگترین شهر های کشور اسپانیا می باشد که پایتخت آن نیز محسوب می شود. کشور اسپانیا از جمله کشور هایی است که دارای فرهنگ غنی و رسوم مختلف می باشد و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد.

جشن هایی که در فرهنگ مردم مادرید شاهد آن خواهید بود

جشن هایی که در فرهنگ مردم مادرید وجود دارد در زندگی مردمان آنجا بسیار نقش دارد. در این شهر سالانه بالغ بر سه هزار جشن برگزار می شود که رقم بالایی است. در واقع مردمان مادرید، انسان هایی شاد هستند و این جشن ها را  همیشه برگزار کرده و به آن عادت کرده اند. جالب اینجاست که حتی روستاها نیز جشن ها را برای خود به شکل های مختلف برگزار می کنند. جشن ها در روستا ها اینگونه است که ساکنین روستا، با اسب یا به وسیله کالسکه، جهت زیارت به سمت معابد حرکت می کنند. مردمان این شهر از پیوستن مهمانان خارجی به آن ها در جشن هایی که برگزار می کنند، استقبال می کنند.

جشنواره هایی که در فرهنگ مردم مادرید وجود دارد

در ماه فوریه، اولین جشنی که انجام می شود، جشن Martes است که از جشن های ملی می باشد. یکی از جشنواره های معروفی که در فرهنگ مردم مادرید وجود دارد، جشنواره هفته مقدس است که توریست های فراوانی را جذب می کند. جشنواره های معروف دیگری نیز وجود دارند مانند : جشن ورود مریم مقدس به بهشت، جشنواره حمایت کننده مقدس و جشن corpus در این میان جشنواره های محلی نیز برگزار می شود که از آن ها می توان به جشن های رها شدن از خشکسالی، سلامتی ماهیگیر و برداشت محصول، اشاره کرد.

[caption id="attachment_931" align="aligncenter" width="800"]جشنواره هایی که در فرهنگ مردم مادرید وجود دارد جشنواره هایی که در فرهنگ مردم مادرید وجود دارد[/caption]

گاو بازی در مادرید و نقش آن در فرهنگ مردم مادرید

یکی از رسومی که در فرهنگ مردم مادرید از محبوبیت بالایی برخودار می باشد، گاوبازی است. این رسم توسط یونانی ها وارد اسپانیا شده و با توجه به مراحلی که تاکنون برای تکامل آن صورت گرفته، با تاریخ این کشور عجین شده و از مراسمات مشهور اسپانیا به شمار می آید. در ابتدا گاو بازی به این شکل بوده که افراد با سوار شدن بر گاوها به مبارزه با یکدیگر می پرداختند که بعد ها با گذر زمان و تحولاتی که در آن رخ داد، گاو ها، رو در رو با انسان ها مبارزه می کنند.

[caption id="attachment_927" align="aligncenter" width="800"]گاو بازی در مادرید و نقش آن در فرهنگ مردم مادرید گاو بازی در مادرید و نقش آن در فرهنگ مردم مادرید[/caption]

فرهنگ مردم مادرید و برگزاری جشن گوجه فرنگی

یکی از جالب ترین جشن هایی که در فرهنگ مردم مادرید وجود دارد، جشن گوجه فرنگی است که طرفداران زیادی دارد. مردم در یک منطقه جمع می شوند و با پرتاب صدها تن گوجه فرنگی به سمت یکدیگر، جشن را شروع کرده و از آن لذت می برند. این جشن هر ساله در آخرین چهارشنبه ماه آگوست برگزار می شود. قطعا شرکت در این جشن یک تجربه به یاد ماندنی است.

[caption id="attachment_929" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم مادرید و برگزاری جشن گوجه فرنگی فرهنگ مردم مادرید و برگزاری جشن گوجه فرنگی[/caption]

ورزش فوتبال در فرهنگ مردم مادرید

طبیعی است که فوتبال رویداد مهمی برای مردمان مادرید باشد چون ورزش ملی آن ها محسوب می شود. طرفداران فوتبال در شهر مادرید جزء با تعصب ترین طرفداران فوتبال هستند. لیگ اسپانیا در ردیف پربیننده ترین و معتبر ترین لیگ های جهان قرار می گیرد. تیم فوتبال رئال مادرید نیز یکی از بزرگترین تیم های فوتبال جهان است که در شهر مادرید قرار دارد و طرفداران فراوانی در سراسر جهان دارد.

[caption id="attachment_928" align="aligncenter" width="800"]ورزش فوتبال در فرهنگ مردم مادرید ورزش فوتبال در فرهنگ مردم مادرید[/caption]

گذر زمان و تاثیر آن بر پوشش و فرهنگ مردم مادرید

بدون شک تاریخ و فرهنگ غنی اسپانیا بر پوشش مردمان آن موثر بوده است. بانوان در شهر مادرید از لباس فلامنکو که لباسی با تزئینات فراوان است استفاده می کنند در  حالی که لباس سنتی مردان در فرهنگ مردم مادرید، شلوار مشکی چسبناک، کلاهی لبه دار و ژاکت کوتاه می باشد. البته در فرهنگ فعلی از این پوشش فقط در مراسمات و جشن هایی که برگزار می گردد، استفاده می کنند. حتی گفته می شود که مردمان اسپانیا ترجیح می دهند لباس های سنتی را به جای لباس های فعلی بپوشند این در حالی است که آن ها برای انتخاب هر نوع پوششی آزاد هستند.

[caption id="attachment_932" align="aligncenter" width="800"]گذر زمان و تاثیر آن بر پوشش و فرهنگ مردم مادرید گذر زمان و تاثیر آن بر پوشش و فرهنگ مردم مادرید[/caption]

آشپزی در فرهنگ مردم مادرید

غذا های اسپانیایی انقدر مشهور هستند که در ایران نیز مصرف می شوند و شناخته شده می باشند. اگر به غذا ها در شهر مادرید دقت کنید شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، سبزی ها و ادویه ها می شوند. غذا هایی که در شهر مادرید می توانید میل کنید از خوشمزه ترین غذا های جهان هستند. یکی از غذا های مشهور مادرید که محبوبیت خاصی دارد و در تهیه آن از برنج استفاده می شود، پائولا نام دارد. خمیر برشته و شکلات داغ از دسر های معروف اسپانیا هستند. حتی اگر قصد مسافرت به کشور اسپانیا و شهر مادرید را ندارید، حتما از دستور پخت غذا های اسپانیایی استفاده کنید و  غذاهای اسپانیایی را حتما امتحان کنید به دلیل اینکه واقعا خوشمزه هستند.

[caption id="attachment_930" align="aligncenter" width="800"]آشپزی در فرهنگ مردم مادرید آشپزی در فرهنگ مردم مادرید[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱