دیدنی های والنسیا

شهر وانسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا، در جوار دریای مدیترانه و در سواحل شرقی شبه جزیره‌ی ایبری قرار دارد و به منظور بازدید از دیدنی های والنسیا سالانه گردشگران زیادی به سمت والنسیا روانه می شوند زیرا در مقایسه با شهرهای بزرگ اسپانیا، والنسیا فضایی بسیار آرام و دلچسب دارد و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری را در خود جای داده است. در شهر والنسیا هم بقایای استعمار رومیان در گذشته و هم معماری های خارق العاده و مدرن و امروزی را خواهید دید، به گونه ای که حال و گذشته را با هم تطبیق داده است که این بناها از دیدنی های والنسیا می باشند. اغلب گردشگران بیشتر وقتشان را صرف گشتن در قسمت قدیمی شهر می کنند. شهر والنسیا، این بندر رویایی مدیترانه ای با جاذبه های گردشگری بسیار زیادی که دارد، بهشت روی زمین نامیده شده و حتی به آن شهر نور نیز گفته می شود. در این مقاله تعدادی از جاذبه های گردشگری والنسیا را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

اُسقف اعظم در والنسیا زندگی می کرده است. این شهر تعدادی دانشگاه و مدرسه ی عالی دارد که برجسته ترین آن ها دانشگاه والنسیا و دانشگاه پلی تکنیک والنسیا هستند. از زمان رومیان در قرن ۱۴، دو دروازه باقی مانده است و از دیگر دیدنی های والنسیا می توان ساختمان های با ارزشی چون کلیسای جامع را ذکر کرد .در خیابان های قدیمی و پیج در پیج شهر والنسیا از دوره ی اعراب و رومیان ساختمان ها و بناهایی وجود دارد. کلیسای جامع شهر نیز بین قرن های ۱۳ و ۱۵ بنا شده است.
بزرگ ترین میدان والنسیا پلاس دو لا جونتامنت است که در این میدان، تالار شهر، رستوران های بزرگ و درجه یک، سینمایی مدرن، کافه هایی سرشار از آرامش و فواره ی زیبای توریا را می بینید. این میدان برای گردشگران بسیار پر اهمیت است و نظر تمامی توریست ها را به خود جلب کرده است. از دیدنی های والنسیا می توان به تعداد زیاد موزه های این شهر اشاره کرد. موزه علوم و هنر، موزه هنرهای مدرن، موزه هنرهای عالی، موزه فالر دو، موزه لارتیستا فالر، موزه تورینو، موزه برنج و موزه کارپس از جمله دیدنی های والنسیا در کشور اسپانیا می باشند.

موزه‌ی ملی آثار سرامیکی از دیدنی های والنسیا

یکی از زیباترین و باشکوه ترین دیدنی های والنسیا موزه‌ی ملی آثار سرامیکی است که در کاخ بزرگی که به قرن پانزدهم میلادی تعلق دارد قرار گرفته است. توصیه می شودکه حتی اگر اهل موزه رفتن نیستید، حتماً از این موزه دیدن کنید. در قرن هجده میلادی به سبک معماری روکو، نمای بیرونی کاخ را با مرمر سفید و کنده کاری های ماهرانه بازسازی کرده اند. مجسمه ی مریم مقدس را هنگام ورود به موزه خواهید دید. در این موزه مجموعه‌ای از آثار سرامیکی یونانی و رومی و عربی و حتی دوران ماقبل تاریخ به همراه آثار مدرن و معاصر مانند چندین آثار پیکاسو را خواهید دید. در این موزه بیش از ۵ هزار نمونه کوزه گری و ظروف سفالین سنتی والنسیا و شهرهای اطراف آن به نمایش گذاشته شده است. به شما پیشنهاد می کنیم در طبقه ی آخر موزه به آشپزخانه‌ی سنتی کاشی‌کاری شده‌ی والنسیا نیز سری بزنید.

[caption id="attachment_726" align="aligncenter" width="780"]دیدنی های والنسیا دیدنی های والنسیا[/caption]

کلیسای جامع والنسیا از مجلل ترین دیدنی های والنسیا

از جمله دیدنی های والنسیا می توان به مجلل ترین و باعظمت ترین کلیسای این شهر اشاره کرد. این بنای شش ضلعی به قرن سیزدهم میلادی تعلق دارد که در طی دو قرن با چندین سبک معماری و تعداد زیادی نقاشی در قرن پانزدهم تزیین شده‌ است. برخی از آن‌ها آثار هنرمندان محلی و برخی دیگر آثار هنرمندان رومی است. با ورود به این کلیسا یک راهنمای صوتی در اختیار شما قرار می دهند تا در مورد تاریخ این بنا اطلاعاتی به دست بیاورید. قلب تپنده‌ی شهر قدیمی والنسیا این کلیساست که در خیابان های قدیمی و کوچک تاریخی این شهر قرار دارد. این کلیسا، کلیسایی شکوهمند به سبک معماری گوتیک می باشد. در نمای بیرونی این بنا ترکیبی از نمونه های معماری باروک، رومی و گوتیک را مشاهده می کنید که در هنگام ظهر از پنجره های دایره ای و رنگی می توانید انعکاس شکوهمندانه ی نور را مشاهده کنید.

[caption id="attachment_727" align="aligncenter" width="780"]کلیسای جامع والنسیا از مجلل ترین دیدنی های والنسیا کلیسای جامع والنسیا از مجلل ترین دیدنی های والنسیا[/caption]

بازار مرکزی از دیدنی های والنسیا

یکی از دیدنی های والنسیا بازار مرکزی این شهر است که بسیار چشم نواز و پر از انرژی و جنب و جوش می باشد و یکی از بزرگ ترین بازارهای اروپاست. این بازار از قدیمی ترین بازارهای والنسیاست که بیشتر از هزار غرفه و مغازه برای خرید دارد. گردشگران می توانند تمام هدایا و سوغاتی ها و خوراکی های مخصوص و مورد نظر خود را از این بازار خریداری کنند. در مرکز بازار کافه هایی وجود دارد که گردشگران می توانند در آنجا استراحت کرده و از آن لذت ببرند. در بازار عمومی، کسب و کار و تجارت رونق زیادی دارد و شش روز در هفته باز و یکشنبه‌ها تعطیل است.

[caption id="attachment_728" align="aligncenter" width="780"]بازار مرکزی از دیدنی های والنسیا بازار مرکزی از دیدنی های والنسیا[/caption]

بنای تاریخی لونخاد لا سدا یکی از دیدنی های والنسیا

رو به روی بازار یکی از مهم ترین دیدنی های والنسیا در قرن پانزده میلادی بنا شده و مرکز اصلی تبادلات ابریشم معروف والنسیا بوده است. این بنای قدیمی از سه قسمت ساخته شده است که شامل ساختمان مرکزی (محلی برای امضای قراردادها)، دادگاه تجاری و سلول‌هایی برای نگهداری بدهکارانی که در دادگاه محکوم می‌شدند، می باشد. این سازه ی زیبا را می توان شبیه به یک قلعه ی قرون وسطایی با برج هایی عظیم دانست. نمای بیرونی این بنای تاریخی شهر والنسیا دارای درب ها و پنجره ها و ناودان های تزیینی بسیار جذابی می باشد. اگر به دیدن این بنا رفتید می توانید از 144 پله ی سنگی مارپیچ برج بالا رفته و نمای بسیار شگفت انگیز شهر را مشاهده کنید. این بنا را می توان از بهترین نمونه های معماری داخلی گوتیک در اروپا دانست. سبک گوتیک و باغ پرتقال متصل به آن این منطقه را به مهم ترین نقطه ی گردشگری تبدیل کرده است. در روزهای یکشنبه از این بنا برای برگزاری نمایشگاه های تمبر و سکه استفاده می شود.

[caption id="attachment_729" align="aligncenter" width="780"]بنای تاریخی لونخاد لا سدا یکی از دیدنی های والنسیا بنای تاریخی لونخاد لا سدا یکی از دیدنی های والنسیا[/caption]

موزه هنرهای زیبا، از دیگر دیدنی های والنسیا

این موزه با این که یکی از مهم‌ترین موزه‌های اسپانیا است، ولی زیاد مورد توجه قرار نگرفته است. این موزه در ساختمانی واقع شده است که قبلاً مرکز یادگیری علوم دینی بوده است و جزء دیدنی های والنسیا می باشد. موزه هنرهای زیبا، مکانی ایده آل برای کشف میراث هنری منطقه والنسیا است. در موزه ی هنرهای زیبا آثاری چون ولاسکز، ال گرکو و هنرمندان زیادی از والنسیا، مانند سورولا وجود دارد که این مجموعه آثار به قرن چهارده تا شانزده میلادی تعلق دارد. بیشترین آثار این موزه متعلق به هنرمندان والنسیا است که از زمان قرون وسطی تا به الآن جمع آوری شده و در معرض دید بازدیدکننده ها قرار گرفته است. در کنار موزه هنرهای زیبا یک باغ بزرگ و خیره کننده وجود دارد که دارای یک فضای بسیار سبز و آرامش بخش می باشد و پر از مجسمه ها و چشمه ها است.

[caption id="attachment_730" align="aligncenter" width="780"]موزه هنرهای زیبا، از دیگر دیدنی های والنسیا موزه هنرهای زیبا، از دیگر دیدنی های والنسیا[/caption]

باغ‌ وحش بیو پارک از دیدنی های والنسیا

باغ‌ وحش بیو پارک از جمله دیدنی های والنسیا به شمار می آید که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده‌ است و در باغ‌های توریا قرار دارد. این باغ وحش را می توان نسخه ی قرن بیست و یکمی از یک باغ وحش دانست. بیو پارک روش جدیدی را برای جداسازی زیستگاه گونه های متفاوت ابداع کرده است و به جای جداسازی مردم و حیوانات به وسیله ی میله و قفس، به وسیله ی گودال ها و رودخانه یا سنگ های بزرگ مردم و حیوانات را از هم جدا می کنند. در این باغ وحش حیوانات بسیار زیادی همچون پلنگ، کرگدن، گوریل، اسب آبی و ... وجود دارند که در اکوسیستم های جنگل‌های ماداگاسکار و دشتی وسیع و قسمت استوایی آفریقا نگهداری می شوند.

[caption id="attachment_731" align="aligncenter" width="780"]باغ‌ وحش بیو پارک از دیدنی های والنسیا باغ‌ وحش بیو پارک از دیدنی های والنسیا[/caption]

باغ‌های توریا یکی از اصلی ترین دیدنی های والنسیا

یکی دیگر از دیدنی های والنسیا، مجموعه باغ های توریاست که بزرگ‌ترین باغ‌های شهری اسپانیا محسوب می شوند. رودخانه ی توریا از زمان دهه ی پنجاه میلادی بعد از جاری شدن سیل منحرف و به سمت شهر کشیده شد و بستر رودخانه ی قبلی به باغ تبدیل شد. این باغ ها علاوه بر زیبایی های خیره کننده، دارای جاذبه های گردشگری مانند زمین‌های ورزشی، صفحه‌های شطرنج بزرگ، زمین‌های اسکیت و آب‌نماهای بسیاری است.

[caption id="attachment_732" align="aligncenter" width="780"]باغ‌های توریا یکی از اصلی ترین دیدنی های والنسیا باغ‌های توریا یکی از اصلی ترین دیدنی های والنسیا[/caption]

آکواریوم اقیانوس‌شناسی از جالب ترین دیدنی های والنسیا

جذاب‌ترین بخش شهر علوم و هنر والنسیا دارای جالب ترین دیدنی های والنسیا یعنی آکواریوم اقیانوس‌شناسی می باشد که با ظرفیت ۴۲ میلیون لیتر آب و ۴۵ هزار قطعه از ۵۰۰ گونه‌ی متفاوت آب‌زیان، بزرگ‌ ترین آکواریوم اروپا نیز محسوب می شود و برای دلفین ها و کوسه ها و ... بخش هایی جدا در نظر گرفته شده است. قسمت جالب این است که طراحی این آکواریوم بر حسب مناطق جغرافیایی از قطب شمال تا استوا به ده قسمت تقسیم شده است.

[caption id="attachment_733" align="aligncenter" width="780"]آکواریوم اقیانوس‌شناسی از جالب ترین دیدنی های والنسیا آکواریوم اقیانوس‌شناسی از جالب ترین دیدنی های والنسیا[/caption]

جشنواره های والنسیا از دیدنی های والنسیا می باشد!

از جمله دیدنی های والنسیا جشنواره مشهور و محلی لاس فالاس بوده که در ماه اسفند برگزار می شود. برگزاری نمایشگاه هایی پر از هیجان و هنر از برنامه های خاص شهر والنسیا است. به طور مثال لباس های قدیمی با بافت ظریف زیبا و نمایش سفالینه های قدیمی والنسیا و نیز نمایش آثار معماری نوین از برنامه های جذاب آن است.

[caption id="attachment_734" align="aligncenter" width="780"]جشنواره های والنسیا از دیدنی های والنسیا می باشد! جشنواره های والنسیا از دیدنی های والنسیا می باشد![/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱