تاریخ اسپانیا

در این پست ما قصد داریم تا به طور مختصر شما را با تاریخ اسپانیا از گذشته تا به امروز آشنا کنیم. اما فبل از انکه بخواهیم در مورد تاریخ اسپانیا صحبت کنیم لازم است که ابتدا کمی شما را با این کشور آشنا کنیم.

[caption id="attachment_667" align="aligncenter" width="780"]تاریخ اسپانیا تاریخ اسپانیا[/caption]

کشور اسپانیا

اسپانیا کشوری در قاره اروپا است که در جنوبی ترین قسمت از این قاره قرار گرفته و از سمت غرب با کشور پرتغال و از سمت شمال و شمال شرقی با کشورهای فرانسه و آندورا مرز مشترک دارد. مساحت این کشور بیش از 505 هزار کیلومتر است و از نظر مساحت به عنوان سی امین کشور بزرگ دنیا محسوب می شود. پایتخت کشور اسپانیا شهر مادرید است که بزرگترین شهر این کشور می باشد. جمعیت این کشور 47 میلیون نفر می باشد که 29 امین کشور پرجمعیت دنیا به حساب می آید. واحد پول این کشور یورو است که در سال 2002 به عنوان واحد پول اصلی این کشور شناخته شد.دین مردم اسپانیا مسیحی و از شاخه کاتولیک است که 91 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد. نوع سیستم حکومت کشور اسپانیا پادشاهی است که فیلیپ چهارم پادشاه فعلی آن است. تاریخ اسپانیا در زمان باستان مربوط به 900 سال پیش از میلاد مسیح است. در این زمان تعداد زیادی دریانورد از قوم عبری زبان که از سرزمین لبنان می آمدند شروع به داد و ستد با مردمی که امروزه به آنها اسپانیایی گفته می شود کردند. این قوم عبری زبان تعداد زیادی عمارت گاه را در امتداد سواحل دریا و شبه جزیره ها یافتند. ساکنان اهل شبه جزیره ایبری به مردم عبری زبان قوم فونیسین تعداد زیادی سکه ائتا کردند و به عنوان پاداش از آنها روغن زیتون و جواهرات زینتی دریافت کردند.

[caption id="attachment_668" align="aligncenter" width="780"]کشور اسپانیا کشور اسپانیا[/caption]

تاریخ اسپانیا در قرن 16 میلادی

تاریخ اسپانیا در قرن 16 میلادی عصری طلایی در این کشور به حساب می آمد. دلیل آن هم این بود که این کشور جزوء یکی از ثروتمندترین کشورهای قاره اروپا به حساب می آمد و به دست امپراطوری بسیار قدرتمند هدایت می شد. ضمن این که تاریخ اسپانیا در این زمان رونق بسیار زیادی داشت و همین مسئله سبب گسترش داد و ستد و کشاورزی شد. البته همه چیز به آرامی و خوبی و خوشی پیش نرفت.
دلیل آن هم درگذشت پادشاه فعلی اسپانیا یعنی فردیناند بود. بعد از مرگ این پادشاه پسر بزرگش چارلز اول (1516-1556) جانشین او شد.او در حال حاضر حکمران کشورهای بلژیک و هلند و از او به عنوان شخصیتی بسیار مهم و برجسته در بسیاری از کشورهای اروپایی یاد می شد.

تاریخ اسپانیا در قرن 17 میلادی

تاریخ اسپانیا در قرن 17 میلادی دچار تغییر و تحولات فراوانی شد. در اواخر این قرن فیلیپ سوم (1598-1621) تصمیم گرفت تا فردی از دربار خود به نام موریکاس را که از دین اسلام به مسیحیت روی آورده بود، هرگز اجازه ندارد به اجتماع مردم اسپانیا وارد شود. از این رو فلیپ سوم در سال 1609 میلادی فرمان اخراج این فرد از اسپانیا را صادر کرد. تاریخ اسپانیا در طول این دوره از قدرت بسیار زیادی برخوردار بوده، اما دلایل زیادی منجر به شکست خوردن و ضعیف شدن امپراطوری این کشور شد. یکی از مهمترین دلایل آن شکست خوردن اسپانیا به هلند در نبردهای کشتی رانی در سال 1639 بود. با پایان این نبرد در سال 1648 اسپانیا سرانجام حاضر شد که کشور هلند و امپراطوری آن را به رسمیت بشناسد. در سال 1640 پرتغال علیه کشور پرتغال دست به قیام زد. در این دوره از تاریخ اسپانیا میان کشور پرتغال و اسپانیا جنگ های زیادی در گرفت و با پایان یافتن این جنگها در سال 1668، اسپانیا سرانجام حاضر شد تا کشور پرتغال را به عنوان کشوری مستغل و خود مختار بشناسد.

[caption id="attachment_672" align="aligncenter" width="780"]تاریخ اسپانیا در قرن 17 میلادی تاریخ اسپانیا در قرن 17 میلادی[/caption]

تاریخ اسپانیا در قرن 18 میلادی

تاریخ اسپانیا در قرن 18 میلادی فراز و نشیب های زیادی داشت. یکی از مهمترین آنها در گذشت شاه کارلوس دوم در سال 1700 بود. با در گذشت شاه کارلوس دوم، سلطنت و تاج و تخت به فردی به نام فیلیپ از آنجو سپرده شد. هر چند دیگر کشورهای قدرتمند اروپایی حاضر نبودند آن را بپذیرند. همین مسئله سبب ایجاد روابط بسیار قدرتمند میان اسپانیا و فرانسه شد.

تاریخ اسپانیا در قرن 19 میلادی

تاریخ اسپانیا با آغاز قرن 19 میلادی وارد مرحله جدیدی شده بود. به عنوان نمونه در سال 1808 میلادی ناپالئون بناپارت پادشاه وقت اسپانیا را مجبور به استفاء دادن کرد و او نیز برادرش جوزف را به عنوان پادشاه اسپانیا انتخاب کرد. البته بسیاری از مردم اسپانیا حاضر نبودند این فرد را به عنوان پادشاه بپذیرند، زیرا بسیاری او را فردی خود کامه و ستمگر می دانستند. اما با تمام این اوصاف در سال 1808 میلادی ناپلئون بناپارت ارتش بزرگی را به کشور اسپانیا منتقل کرد و سرانجام موفق شد در ماه دسامبر شهر مادرید را به تصرف خود در آورد.

[caption id="attachment_671" align="aligncenter" width="780"]تاریخ اسپانیا در قرن 19 میلادی تاریخ اسپانیا در قرن 19 میلادی[/caption]

تاریخ اسپانیا در قرن 21 میلادی

تاریخ اسپانیا در قرن 21 میلادی پیشرفت های زیادی کرد اما در کنارش از سختی ها و مشقت های فراوانی برخوردار بود.  یکی از این پیشرفت ها پیوستن کشور اسپانیا به اتحادیه یورو در سال 1999 بود که در اقتصاد این کشور نقش بسیار مهمی داشت. البته تاریخ اسپانیا در کنار این پیشرفت ها، سختی ها و بحران های فراوانی در عرصه اقتصادی تجربه کرد. برای مثال سال 2008 میلادی این کشور از نرخ بیکاری بسیار بالایی رنج می برد. در سال 2013 میلادی بیکاری در کشور اسپانیا به مرز بسیار خطرناکی رسیده بود، طوری که نزدیک به 26 درصد از مردم این کشور فاقد شغل بودند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱