جمعیت والنسیا

شهر والنسیا یکی از شهرهای، شرقی اسپانیا می باشد. استان والنسیا با مساحت حدود 10763 کیلومتر مربع دارای جمعیتی بالغ بر دو نیم میلیون نفر است. جمعیت والنسیا، تقریباً حدود یک سوم جمعیت استان والنسیا را تشکیل می دهد. جمعیت والنسیا نسبت به شهرهای مادرید و بارسلون کمتر می باشد، به همین دلیل این شهر زیبا آرام و بدون هیاهو است. شهر زیبای والنسیا به دلیل جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر هر ساله میزبان گردشگران زیادی است. اکثرا گردشگران قبل از سفر به کشورهای خارجی به تحقیق و جست و جوی جمعیت آن کشور می پردازند، به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم درباره جمعیت والنسیا صحبت کنیم.

[caption id="attachment_619" align="aligncenter" width="780"]جمعیت والنسیا جمعیت والنسیا[/caption]

جمعیت شهر والنسیا

شهر والنسیا در امتداد ساحل شرقی کشور اسپانیا واقع شده است. شهر والنسیا از لحاظ جمعیت سومین شهر بزرگ اسپانیا می باشد، جمعیت شهر والنسیا طبق آمار موسسه آمار ملی در سال 2018 تقریباً حدود 879/829  نفر گزارش شده است. شهر مادرید اولین شهر پر جمعیت و شهر بارسلونا دومین شهر پرجمعیت، اسپانیا می باشند. رشد جمعیت والنسیا در سال 2010 با کاهش روبرو شده است. همان طور که گفته شد جمعیت شهر والنسیا حدود یک میلیون نفر می باشد، این جمعیت عمدتاً مربوط به شهر والنسیا و روستاها و شهرهای نزدیک آن می باشد. جمعیت والنسیا شامل تعداد زیادی اسپانیایی از دیگر شهرهای اسپانیا و افراد خارجی می باشد، که به دلیل رشد مناسب اقتصاد و اشتغال والنسیا، به این شهر اسپانیایی مهاجرت کرده اند. بخش بزرگی از این جمعیت خارجی مربوط به آمریکای لاتین است، که عمدتاً شامل اکوادور، کلمبیا، پرو، بولیوی و همچنین کوبا، ونزوئلا و آرژانتین می باشد، البته در جمعیت این شهر بزرگ ممکن است مردم دیگر شهرهای آمریکای لاتین را ببینید. از دیگر جمعیت خارجی والنسیا، می توان به مهاجران آفریقایی (عمدتاً مراکش)، چین و هندوستان و تعداد کمی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی اشاره کرد.

[caption id="attachment_620" align="aligncenter" width="780"]جمعیت شهر والنسیا جمعیت شهر والنسیا[/caption]

جمعیت شناسی والنسیا

شهر والنسیا یک شهر دو زبانه است. زبان رسمی والنسیا و اسپانیایی، دو زبان این شهر هستند. در حال حاضر در سراسر شهر والنسیا، زبان اسپانیایی، زبان غالب است. در حالی که در مدارس شهر هر دو زبان اسپانیایی و زبان رسمی والنسیا، به دانش آموزان آموزش داده می شود. به همین دلیل اکثر ساکنان جمعیت والنسیا حداقل درک اولیه، از هر دو زبان را دارند.

والنسیا سومین شهر کشور اسپانیا و یکی از پر جمعیت ترین کشورهای اتحادیه اروپا است. جمعیت والنسیا در سال های اخیر، زمانی که ساکنان خارجی در این شهر متولد شده اند، رشد چشم گیری داشته است. اکثر جمعیت خارجی که در این شهر متولد شده اند از کشورهای ایتالیا، رومانی و بولیوی می باشند. طبق آمار در سال های 2007 تا 2008 جمعیت والنسیا رشد 14 درصدی داشته است. در سال 2009 جمعیت والنسیا رشد 1/9 درصدی داشته است.

تاریخچه والنسیا

والنسیا یکی از قدیمی ترین شهرهای اسپانیا است، اعتقاد بر این است که این شهر در حدود 138 سال قبل از میلاد تاسیس شده است. در سال های اولیه شهر والنسیا تحت حکومت مسیحی بوده است و بعد از آن تحت حکومت مسلمانان قرار گرفته است. شهر قدیمی والنسیا سختی های زیادی را تجربه کرده است، از جمله سختی های این شهر می توان به مرگ سیاه در سال 1348 و یک سری از جنگ ها و شورش ها اشاره کرد. با گذشت زمان این شهر دچار تغییرات و تحولات زیادی شد. در دهه 1960 اقتصاد والنسیا و در نتیجه جمعیت والنسیا شروع به رشد کرد. امروزه این شهر به دلیل داشتن فرهنگ قوی، جاذبه های فرهنگی و تاریخی و طبیعی، موزه های تاریخی، تیم های ورزشی و ... برای ساکنان و گردشگران جذاب می باشد.

تغییر جمعیت سالانه در والنسیا

جمعیت والنسیا، مانند دیگر شهرهای اسپانیا، سالانه تغییراتی را به صورت کاهشی یا افزایشی نشان می دهند، در این بخش از مقاله تغییر جمعیت سالانه شهر تاریخی والنسیا را از سال های 1950 تا 2014 به صورت میانگین بیان می کنیم، تغییر جمعیت سالانه والنسیا به همراه نمودار آن به شرح زیر می باشد، با توجه به نمودار نشان داده شده تغییرات افزایشی و کاهشی جمعیت والنسیا به خوبی قابل مشاهده است، همانطور که مشاهده می کنید رشد جمعیت والنسیا از سال 2010 دارای روند کاهشی می باشد.

(1960- 1950) 08/0- % در سال

(1970- 1960) 52/2+ % در سال

(1981- 1970) 27/1+ % در سال

(1991- 1981) 11/0+ % در سال

(2001- 1991) 19/0- % در سال

(2011- 2001) 7/0+ % در سال

(2014- 2001) 24/0- % در سال

[caption id="attachment_621" align="aligncenter" width="780"]تغییر جمعیت سالانه در والنسیا تغییر جمعیت سالانه در والنسیا[/caption]

رشد جمعیت والنسیا

جمعیت والنسیا در سال های اخیر نسبت به دیگر شهرهای اسپانیا رشد کمی داشته است. کاهش جمعیت در شهرهای مختلف به عوامل مختلفی بستگی دارد، از عوامل تاثیر گذار بر کاهش جمعیت والنسیا، می توان به جمعیت سالخورده، حرکت ساکنان از والنسیا و شهرهای ساحلی برای رفتن به شهرهای بزرگ اسپانیا و بازگشت بسیاری از جمعیت های خارجی این شهر به کشورهای خودشان اشاره کرد.

[caption id="attachment_622" align="aligncenter" width="780"]رشد جمعیت والنسیا رشد جمعیت والنسیا[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱