جمعیت تنریف

جمعیت تنریف در شهرستان های مختلف این جزیره متفاوت است. در سال 2008 جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر برای تنریف عنوان شده است. اغلب ساکنین این جزیره که جزء جزایر هفت گانه قناری است اسپانیا می باشند.

جمعیت تنریف از جزایر قناری

در میان هفت جزیره قناری تنریف را می توان یکی از بزرگ ترین جزایر این مجموعه برشمرد که دارای جمعیت و ساکنین مختلفی از نقاط مختلف دنیاست. سانتا کروس د تنریفه را می توان پایتخت جزیره تنریف معرفی کرد. در کنار این شهر مکان های دیگری نیز در این جزیره وجود دارند که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده اند. سان کریستوبال د لا لاگونا یکی از شهرستان های این جزیره بزرگ شناخته می شود. بحث امروز ما در رابطه با جمعیت تنریف است. جالب است بدانید که هر سال میزان جمعیت این جزیره عددی متفاوت را نشان می دهد که این موضوع دلایل مختلفی دارد. سیل مهاجرت های مختلفی که به این جزیره سرازیر است باعث شده است که روز به روز جمعیت آن را به افزایش باشد. در بحث های بعدی سعی خواهیم کرد در رابطه با جمعیت کلی این جزیره و همچنین جمعیت شهرستان های احاطه شده در آن از جمله سان کریستوبال د لا لاگونا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. اگر جمعیت تنریف برایتان جالب و خواندنی است توصیه می کنیم همچنان در ادامه این مطلب با ما باشید.

[caption id="attachment_516" align="aligncenter" width="780"]جمعیت تنریف از جزایر قناری جمعیت تنریف از جزایر قناری[/caption]

میزان جمعیت تنریف

همان طور که در بخش قبلی نیز عنوان کردیم جزیره تنریف دارای ساکنین مختلفی از نقاط مختلف دنیاست و این موضوع از دلایلی است که باعث می شود جمعیت این جزیره دائماً در حال تغییر باشد. در تحقیقاتی که در سال 2006 در رابطه با جمعیت ساکن این جزیره انجام شده است به رقمی در حدودِ ۸۵۲٬۹۴۵ نفر دست یافته اند. البته این میزان جمعیت پس از گذشت سال ها افزایش یافته است. به عنوان مثال در سال 2008 جمعیت این شهر به عدد 1٬005٬936 نفر افزایش یافته است. این جمعیت روز به روز نیز در حال افزایش است و دلایل مختلفی را می توان برای آن برشمرد. مسلماً تولد نوزادان از دلایل مهم افزایش جمعیت تنریف شناخته نمی شود. مهاجرت به این جزیره هر ساله از طرفداران بسیاری برخوردار است که این موضوع از دلایل اصلی افزایش جمعیت این شهر شناخته می شود. جزیره تنریف دارای جمعیت دائم و همچنین شناور است. میزان جمعیت دائم این شهر همان طور که اعلام کردیم در حال افزایش است. اگر بخواهیم جمعیت شناور این جزیره را عنوان کنیم به عددی نزدیک به 2.000.000 نفر می بایست اشاره نماییم.

میزان جمعیت تنریف

جمعیت تنریف در شهرستان های این جزیره

همانطور که در بخش ابتدایی نیز عنوان کردیم جزیره تنریف دارای چندین بخش و شهرستان های کوچک و بزرگ است که هر کدام دارای جمعیتی مشخص می باشند. در این بخش قصد داریم به جمعیت شهرستان های این جزیره بپردازیم. سانتا کروس د تنریفه شهرستانی است که در جزیره تنریف به عنوان پایتخت آن شناخته می شود. این منطقه با مساحتی بالغ بر ۱۵۰٫۵۶ در سال 1494 تاسیس شده است. در تحقیقاتی که در سال 2006 انجام شده است جمعیتی بالغ بر ۲۲۱٬۶۲۷ نفر برای آن عنوان شده است. اغلب ساکنین این جزیره مردمانی از اهالی بولیوی، پرو، اعراب، هندی‌ها و اسپانیایی می باشند.

سان کریستوبال د لا لاگونا یکی دیگر از شهرستان های تنریف شناخته می شود که دارای جمعیتی بالغ بر ۱۵۰٬۶۶۱ می باشد. در هر کجای این جزیره با جمعیت پراکنده ای مواجه خواهید شد که از قوم و نژاد های مختلف را در خود جای داده اند. دلایل بسیاری برای افزایش جمعیت تنریف می توان عنوان کرد که در بحث های بعدی سعی خواهیم کرد به آن ها بیشتر اشاره کنیم. توصیه می کنیم همچنان با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با جمعیت تنریف  کسب نمایید.

[caption id="attachment_518" align="aligncenter" width="780"]جمعیت تنریف در شهرستان های این جزیره جمعیت تنریف در شهرستان های این جزیره[/caption]

دلایل افزایش جمعیت تنریف

جمعیت تنریف کشور اسپانیا روز به روز در حال افزایش است که این موضوع از دلایل مختلفی برخوردار است. از مهمترین دلایل آن افزایش نرخ اجاره می باشد. قیمت بالای اجاره ها باعث شده است که این جزیره روز به روز با ساکنین بیشتری از نقاط مختلف دنیا روبه رو شود. از دیگر دلایل می توان به رکود اقتصادی اشاره کرد که می تواند سیل جمعیت مخصوصاً کارگران از کشور های مختلف از جمله انگلستان را به این جزیره سرازیر کند. همانطور که می دانید رشد جمعیتی تنریف به 18 درصد افزایش یافته است که این میزان به دلیل مهاجرت هایی است که در سال های اخیر به این جزیره انجام شده است. آب و هوای مناسب و موقعیت شغلی بهتر در تنریف را می توان از دلایل اصلی این مهاجرت ها برشمرد.

دلایل افزایش جمعیت تنریف

جمعیت تنریف و نژاد های مختلف در این جزیره

جزیره تنریف یکی از 7 جزیره مجموعه قناری است که در لیست کشور های مستعمره ای بزرگ قرار می گیرد. این جزیره دارای ساکنین مختلف از تبارهای گوناگون می باشد. از اصلی ترین ساکنین این جزیره اسپانیا می باشند و شاید این دلیلی بر زبان اصلی جزیره تنریف باشد. اسپانیایی زبان اصلی مردمان تنریف می باشد. در کنار این موضوع می توان به تبارهایی همچون آلمانی، بریتانیایی، کوبایی، ونزوئلایی و همچنین آمریکایی های جنوبی اشاره داشت که جمعیت عمده مهاجران این جزیره را برعهده می گیرند. گردشگری و توریستی بودن این منطقه باعث می شود که مهاجران بیشتری به این جزیره برای سکونت مراجعه کنند و این از دلایل افزایش جمعیت تنریف می باشد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱