بهترین زمان سفر به اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهایی است که با داشتن شرایط آب و هوایی بسیار خوب و جاذبه های گردشگری بی شمار، به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب به شمار می رود. عوامل مختلفی می تواند بر تعیین بهترین زمان سفر به اسپانیا تاثیرگذار باشد که هر کدام از این عوامل برای گروه خاصی از مردم حائز اهمیت می باشد. اگر درباره زمان برنامه ریزی سفر خود و تعیین بهترین زمان سفر به اسپانیا شک دارید، ما در اینجا اطلاعات کاملی ارائه می دهیم تا با آگاهی بتوانید درباره بهترین زمان سفر به اسپانیا تصمیم بگیرید.

اسپانیا

اسپانیا کشوری است که با داشتن مساحتی نزدیک به 506 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به 47 میلیون نفر، یکی از بزرگ ترین کشورهای اروپا به شمار می رود. این کشور با داشتن جاذبه های گردشگری بسیار توجه بسیاری از افراد را از سرتاسر جهان به خود جلب کرده است. اقلیت مردم این کشور مسیحی بوده و به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. برخی از شهرهای مهم این کشور عبارتند از مادرید، بارسلون، سویا، مالاگا، والنسیا و غیره که به عنوان بهترین مقصد گردشگری اسپانیا به شمار می روند.

[caption id="attachment_337" align="aligncenter" width="780"]اسپانیا اسپانیا[/caption]

عواملی که تعیین کننده بهترین زمان سفر به اسپانیا هستند

عوامل بسیار زیادی هستند که تعیین کننده بهترین زمان سفر به اسپانیا می باشند. این عوامل به اولویت های هر فرد بستگی دارند و هر فرد می تواند با توجه به آنها بهترین زمان سفر به اسپانیا را برای خود مشخص کند. برخی از این عوامل عبارتند از شرایط آب و هوایی، شرکت در جشنواره های مختلف در زمان های مختلف، هزینه های اقامتی، خرج و مخارج و غیره که همگی در کنار یکدیگر می توانند تاثیر بسزایی بر بهترین زمان سفر به اسپانیا شما بگذارند. در اینجا تمام این عوامل با دقت بررسی می شوند تا بتوانید بهترین زمان سفر به اسپانیا را برای خود و خانواده مشخص کنید.

[caption id="attachment_338" align="aligncenter" width="780"]عواملی که تعیین کننده بهترین زمان سفر به اسپانیا هستند عواملی که تعیین کننده بهترین زمان سفر به اسپانیا هستند[/caption]

نقش آب و هوا در تعیین زمان سفر به اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که هر بخش از این کشور در زمان های مختلف شاهد آب و هوایی گوناگون می باشد. از آنجایی که اسپانیا در شبه جزیره ایبری قرار گرفته است، بخش های جنوبی آن دارای آب و هوای نیمه خشک، بخش های شمالی شاهد آب و هوای اقیانوسی و بخش هایی دیگر شاهد آب و هوای مدیترانه ای می باشد. همچون اکثر کشورهای جهان، این کشور گاهی اوقات دارای تابستان های بسیار گرم و زمستان های بسیار سرد می باشد. تنوع در شرایط آب و هوایی این اجازه را به گردشگران و مسافران می دهد تا بر اساس شرایط و اولویت های خود بهترین زمان سفر به اسپانیا خود را انتخاب کنند.

[caption id="attachment_339" align="aligncenter" width="780"]نقش آب و هوا در تعیین زمان سفر به اسپانیا نقش آب و هوا در تعیین زمان سفر به اسپانیا[/caption]

بهار و تابستان در اسپانیا

بهار با داشتن دمای متعادل و مطلوب، گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان به سمت خود جذب می کند و بهترین فصل برای سفر به اسپانیا از نظر شرایط آب و هوایی به شمار می رود. در این زمان از سال روز به روز بر تعداد گردشگران شهر افزوده می شود و شاهد هیاهوی افرادی با ملیت های مختلف در سطح شهرها خواهید بود.

تابستان یکی از فصل هایی شناخته شده است که افراد زیادی آن را به عنوان بهترین زمان سفر به اسپانیا شمرده اند. این زمان از سال بهترین زمان برای لذت بردن از حمام های آفتابی است. دما در تابستان گاهی اوقات بسیار بالا می رود و نباید توقع کاهش دمای بسیار داشته باشید. تابستان یکی از فصل های پیک در اسپانیا به حساب می رود؛ چرا که تعداد گردشگران در این زمان از سال در اوج خود قرار دارد. کسانی که علاقه زیادی به تفریحات آبی دارند، تابستان را بهترین زمان سفر به اسپانیا می دانند. برخی از شهرهای اسپانیا از قبیل الگسیراز و مالاگا در سواحل جنوبی قرار دارند، دمای هوا در آنجا پایین تر است و بسیار مورد پسند گردشگران قرار گرفته است. به طور کلی نیمه اول سال بهترین زمان سفر به اسپانیا است.

[caption id="attachment_340" align="aligncenter" width="780"]بهار و تابستان در اسپانیا بهار و تابستان در اسپانیا[/caption]

پاییز و زمستان در اسپانیا

با شروع پاییز دمای هوا رو به خنکی می رود و باران های متداول مهم ترین ویژگی این فصل از سال می باشد. در این زمان از سال روز به روز تعداد گردشگران کاهش پیدا می کند و امکان استفاده از تفریحات آبی به حداقل می رسد. با این وجود می توانید شاهد بازی رنگ ها در درختان و همچنین خلوتی نسبی در کشور باشید. اگر به شلوغی علاقه ندارید و می خواهید یک سفر به یادماندنی به دور از هیاهو برای خود و خانواده رقم زنید، پاییز می تواند بهترین زمان سفر به اسپانیا برای شما باشد.

زمستان یکی از فصل هایی است که شمار کمی از مردم آن را به عنوان بهترین زمان سفر به اسپانیا می دانند. در این فصل از سال شاهد سرمای هوا خواهید بود و نمی توانید از تفریحاتی نظیر حمام آفتابی لذت ببرید. خلوتی شهرها در این زمان از سال به شما اجازه می دهد تا با خیال راحت از تمام جاذبه های شهر بازدید کنید. فراموش نکنید لباس گرم همراه خود داشته باشید.

[caption id="attachment_341" align="aligncenter" width="780"]پاییز و زمستان در اسپانیا پاییز و زمستان در اسپانیا[/caption]

بهترین زمان سفر به اسپانیا از نظر هزینه ها

هزینه یکی از عواملی است که همیشه تاثیر بسیار مهمی در تعیین بهترین زمان سفر به اسپانیا داشته است. بعضی از فصول سال هزینه ها بسیار بالا هستند و بسیار از افراد ترجیح می دهند زمانی را برای سفر انتخاب کنند که تا جای ممکن هزینه کمتری بپردازند. فصل بهار و تابستان هزینه هتل ها، مراکز اقامتی، بلیط ها، مکان های تفریحی و رستوران ها در اوج خود قرار دارند. نیمه اول سال به عنوان فصل پیک گردشگری به شمار می رود و از اینرو هزینه نیز در این ایام در بیشترین حد است. اگر می خواهید تا جای ممکن برای سفر خود کمتر هزینه کنید، نیمه دوم سال بهترین زمان سفر به اسپانیا برای شما می باشد. گاهی اوقات برگزاری برخی آیین های دینی و مراسم ها مانند هفته مقدس یا سمانا سانتا باعث افزایش نرخ ها می شود. بنابراین بهتر است پیش از هر کاری برای سفر خود برنامه ریزی کامل داشته باشید.

[caption id="attachment_342" align="aligncenter" width="780"]بهترین زمان سفر به اسپانیا از نظر هزینه ها بهترین زمان سفر به اسپانیا از نظر هزینه ها[/caption]

بهترین زمان سفر به اسپانیا از نظر شرکت در جشنواره های مختلف

مراسم ها و جشنواره های فرهنگی، هنری و مذهبی در سرتاسر اسپانیا برگزار می شوند که با توجه به ذوق و سلیقه افراد تعیین کننده بهترین زمان سفر به اسپانیا هستند. جشنواره هایی از قبیل فستیوال موسیقی، عید سنت جان، فستیوال گرگ، فستیوال میجر دی گراسیا و غیره در زمان های مختلف سال برگزار می شوند. برای مثال فستیوال گرگ که یک مراسم هنری بوده و در آن تئاتر، موسیقی، رقص و برنامه های خاص دیگر برگزار می شود در فصل تابستان برگزار می شود. فستیوال های دیگری از قبیل فستیوال موسیقی در فصل بهار برگزار می شود. برگزاری این جشنواره ها در زمان های مختلف یکی از علت های افزایش هزینه ها در یک بازه زمانی خاص می باشد.

[caption id="attachment_343" align="aligncenter" width="780"]بهترین زمان سفر به اسپانیا از نظر شرکت در جشنواره های مختلف بهترین زمان سفر به اسپانیا از نظر شرکت در جشنواره های مختلف[/caption]

نکاتی که باید درباره سفر به اسپانیا بدانیم

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، این شما هستید که بهترین زمان سفر به اسپانیا را مشخص می کنید. شما می توانید با انجام برنامه ریزی و مشخص کردن زمان سفر خود، از قبل تمام کارهای مربوط به سفر خود را انجام دهید. بهتر است بدانید مسافرت در دو هفته اول شهریور و و دو هفته آخر مرداد برای شما عزیزان پیشنهاد نمی شود. این زمان از سال خود مردم بومی نیز برای تفریح و گردش به کناره های ساحل و مناطق تفریحی دیگر می روند و این امکان وجود دارد با تعطیلی برخی مکان ها از جمله رستوران ها رو به رو شوید. این تعطیلی باعث بالا رفتن هزینه در باقی مانده مکان ها می شود. فراموش نکنید مردم اسپانیا دیر غذا می خورند، بنابراین رستوران ها دیرتر آماده خدمات دهی به مردم هستند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای اسپانیا ، وقت سفارت اسپانیا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱