ویزای پزشکی

با توجه به اینکه کشور اسپانیا دارای متخصصان مجربی است هر روزه تعدادی از بیماران برای اخذ ویزای پزشکی یا درمانی و جهت دریافت وقت سفارت اسپانیا اقدام می کنند. برای اخذ ویزای پزشکی که مختص بیماران اعزامی به خارج می باشد، نیاز به مدارکی چون 2 سری کپی از ترجمه شورای عالی پزشکی ایران جهت اعزام به خارج، برگه تعیین زمان از کلینیک پزشکی یا بیمارستان اسپانیا و همراه بودن یکی از اقوام درجه یک یا 2 نفر از اقوام درجه 2 می باشد.

[caption id="attachment_143" align="aligncenter" width="780"]ویزای پزشکی ویزای پزشکی[/caption]

ویزای ترانزیت فرودگاهی

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در مورد اخذ انواع ویزا و دریافت وقت سفارت اسپانیا، اطلاعات زیادی دارید به احتمال زیاد تاکنون نام ویزای ترانزیت را شنیده اید. این نوع ویزا در اصل یک ویزای بسیار سختگیرانه می باشد که تنها به خاطر توقف کوتاه در فرودگاه کشوری مانند اسپانیا و عوض کردن هواپیما است. گرفتن ویزای ترانزیت فرودگاهی اسپانیا اجباری می باشد. توجه داشته باشید که ویزای ترانزیت خود به 2 نوع کوتاه مدت چند ساعته و بلند مدت 3 روزه تقسیم می شود. در ویزا ترانزیت نوع اول مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد اما در نوع بلند مدت ویزای ترانزیت مسافر می تواند فرودگاه و یا حتی شهر خود را عوض کند و پس از حداکثر 3 روز آن کشور را ترک کند.

[caption id="attachment_138" align="aligncenter" width="780"]ویزای ترانزیت فرودگاهی ویزای ترانزیت فرودگاهی[/caption]

دریافت ویزای اسپانیا

همانطور که می دانید اخذ ویزای اسپانیا و تعیین وقت سفارت اسپانیا، نیاز به گذاشتن وقت می باشد که احتمالا حدود 4 هفته باید قبل از تاریخ بلیط سفر نسبت به گرفتن ویزا اقدام شود. ابتدا لازم است که درخواست فرم تقاضای ویزا را پر کنید و پس از پر کردن، آن را به آژانس مسافرتی تحویل دهید و پس از آن به همراه تمام کسانی که می خواهید مسافرت کنید جهت تعیین وقت سفارت اسپانیا به صورت حضوری به سفارت اسپانیا مراجعه کنید. بعد از مراجعه به سفارت اسپانیا برای شما وقت سفارت اسپانیا تعیین می شود. در زمان مقرر شده باید تمامی مدارک و فرم درخواست را جهت مصاحبه به سفارت تحویل دهید. یکی از نکات مثبت در رابطه با تعیین وقت سفارت اسپانیا و اخذ ویزای این کشور این است که کشور اسپانیا جزو کشورهای قرارداد شینگن محسوب می شود و با دریافت وقت سفارت اسپانیا و گرفتن ویزای اسپانیا می توانید در طول 90 روز به 28 کشور این قرارداد بدون داشتن روادید سفر کنید. توجه داشته باشید با توجه به اینکه اسپانیا جزو کشورهای شینگن است می تواند با دریافت وقت سفارت اسپانیا و دیگر کشورهای عضو این قرارداد ویزای خود را دریافت کنید.

[caption id="attachment_145" align="aligncenter" width="780"]دریافت ویزای اسپانیا دریافت ویزای اسپانیا[/caption]

نکات قابل توجه در مورد اخذ ویزای اسپانیا

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از ریجکت شدن ویزای خود در وقت سفارت اسپانیا دلهره دارید، بهتر است که موارد زیر را مرور کنید زیرا بسیاری از افراد در این باره با مشکل بر می خورند.

  • گذرنامه نامعتبر یا مخدوش: ارائه گذرنامه ای که اعتبارش به پایان رسیده باشد یا دارای پارگی صفحات باشد به وقت سفارت اسپانیا.) گذرنامه ای که کمتر از 2 ماه اعتبار داشته باشد، گذرنامه ای که کمتر از 2 صفحه خالی داشته باشد و مدارک دیگر به جای گذرنامه(
  • عدم رزرو هتل و اقامتگاه: برای اینکه اقامتگاه شما در طول سفر مشخص باشد باید یکی از موارد رزرو هتل، دعوت نامه از طرف میزبان و یا مدرک مبنی بر اخذ تور مسافرتی را ارائه دهید.
  • نداشتن هدف مشخص از سفر: برای ریجکت نشدن حتما باید توضیح کامل و جامع از هدف سفر خود در اسپانیا به وقت سفارت اسپانیا ارائه کنید.
  • ارائه مدارک ناقص یا جعلی: در صورت تنها نداشتن یک مدرک از مدارک مورد نیاز و یا جعلی بودن آن ویزای شما ریجکت خواهد شد.
  • داشتن سابقه ارتکاب جرم: اگر فردی در گذشته یا زمان حال فعالیت غیر قانونی یا جرمی انجام داده باشد، در وقت سفارت اسپانیا ویزای متقاضی رد خواهد شد.
[caption id="attachment_147" align="aligncenter" width="780"]نکات قابل توجه در مورد اخذ ویزای اسپانیا نکات قابل توجه در مورد اخذ ویزای اسپانیا[/caption]

بیمه مسافرتی معتبر